
5/6 - Galbūt ne garsas skamba...
Lektorė: psichologė-terapeutė Elnora Jachjajeva
Šie patyriminiai mokymai skirti TIK Programos IV SRAUTO dalyviams.
Tylos ir triukšmo klausimas mieste dažnai keliamas diskusijų dėl bendruomenės gyvenimo kokybės metu. Nors mieste pilna atvirų ir uždarų erdvių, kuriose žmonės gali susitikti, bendrauti ir atsipalaiduoti, jos taip pat gali tapti triukšminga vietove dėl automobilių eismo, garsios muzikos, šurmulio ir kitų veiklų. Tai gali turėti neigiamą poveikį vietovėje gyvenantiems žmonėms. Triukšmas gali sukelti miego sutrikimus, stresą, koncentracijos praradimą ir sveikatos problemų. Be to, jis gali trukdyti normaliam bendravimui ir ramiam atsipalaidavimui.
Nuo 15 iki 18 val. susipažinsime su aplink supančiais garsais, lavinsime dėmesingumą, emocijų pažinimą.
Tyrinėsime įvairias miesto erdves (Katedros aikštė, V. Kudirkos aikštė, Vilniaus gatvė, Lukiškių kalėjimas 2.0).
Išbandysime gido įrangą.
Pasiruošimas: apranga ir avalynė pagal oro sąlygas ir sezoną
Registracija: nuo vasario 12 d. 6:00 iki vasario 22 d. 22:00
Patyriminės veiklos yra skirtos susipažinti, išbandyti įvairius mokymo(si) metodus (pvz. darbas grupelėse, patyriminis tyrinėjimas/ patyriminės užduotys, atvejo metodas, individuali refleksija, stebėjimas, istorijų pasakojimas, apklausos metodas ir pan.) bei juos savarankiškai adaptuoti, (pri)taikyti kuriant savo mokomojo dalyko pamokas už mokyklos ribų. Patyriminių veiklų metu svarbus individualus dalyvio patyrimas bei refleksija.
Po patyriminių veiklų suteikiama erdvė ir galimybė dalyviams reflektuoti, diskutuoti su kolegoms, pasidalinti kūrybiniais sprendimais bei idėjomis kaip organizuoti tyrinėjimu bei kūryba pagrįstą ugdymo procesą už tradicinės klasės ribų. Veiklų metu rekomenduojama dalyviams kilusias mintis, patikusias idėjas fiksuoti „Pamokos plano formoje“ (pridedama). Tai gali būti naudingas „juodraštis“ būsimam mokomojo dalyko pamokos planui, kurį kiekvienas dalyvis kuria individualiai.
Mokymų turinys
Dalyviai bus supažindinti su tylos ir triukšmo sąvokomis, sąmoningumo ugdymo (angl. „mindfulness“) praktikų nauda savęs pažinimui, emocijoms, empatijai.
Kalbėsime apie garsų ir dėmesio sukaupimo sąsajas. Tyrinėsime garsus įvairiose Vilniaus vietose tiek lauke, tiek viduje.
Laukiančios veiklos:
1. Fizinio triukšmo vertinimas.
2. Viešųjų erdvių tyla: kokie veiksniai daro įtaką tylėjimo galimybei viešose vietose?
3. Bendruomenės santykis su tyla: kaip skirtingos kultūros ir socialinės grupės vertina tylą bei kaip jie naudojasi tyla kaip bendravimo / komunikacijos priemone?
4. Tylaus poilsio vietų identifikavimas.
5. Tylaus miesto planavimas ir projektavimas: kaip urbanistai ir architektai integruoja tylą miesto planavime bei projektuose, siekdami sukurti tylesnes ir ramesnes miesto aplinkas?
6. Triukšmo mažinimo priemonių vertinimas: kaip veiksmingai veikia įvairios priemonės triukšmo mažinimui mieste?