mir-09_1736414389-b579178cd7a9e056fad1f118ab024a6b.png

Medijų informacinio raštingumo ugdymas. 1 lygis-pradedantiesiems

Maksimalus dalyvių skaičius: 40
  • Gyvai
  • Švitrigailos g. 11B, LT-03228 Vilnius, EDU Vilnius
  • Organizatorius Asta Morkūnienė
  • 44 ak. val.
Socialinėse medijose Lietuvoje veikia daugiau nei 100 grupių ir puslapių tinklas, tikslingai skleidžiantis dezinformaciją. Melagingą ir klaidinančią informaciją šalyje platina ir kelios dešimtys internetinių portalų, kuriuos tiek saugumo tarnybos, tiek faktų tikrintojai pripažino kenkėjiškais.
Kaip atpažinti dezinformaciją ir nebūti suklaidintiems?

Šia kvalifikacijos tobulinimo programa siekiama suteikti mokymų dalyviams medijų informacinio raštingumo pagrindus, suteikiant reikiamų kompetencijų suvokti medijų vaidmenį ir funkcijas demokratinėje visuomenėje, suprasti sąlygas, kuriomis medijos gali atlikti savo funkcijas; kritiškai vertinti medijų turinį; turėti įgūdžių (ir naudoti IT) turiniui sukurti.

Bendra mokymų programos trukmė - 44 akad. val. (18 akad. val. kontaktinio ir 6 akad. val. nuotolinio mokymo). 20 akad. val. mokymų programos sudaro savarankiškas mokymų dalyvių darbas.

Planuojamas mokymų tvarkaraštis 2025 m.:
1. sausio 21 d. (antradienis) nuo 15.30 val.
2. vasario 6 d. (ketvirtadienis) nuo 15.30 val.
3. vasario 13 d. (ketvirtadienis) nuo 15.30 val.
4. kovo 6 d. (ketvirtadienis) nuo 15.30 val.
5. kovo 20 d. (ketvirtadienis) nuo 15.30 val.
6. balandžio 3 d. (ketvirtadienis) nuo 15.30 val.
7. balandio 15 d. (antradienis) nuo 15.30 val.
8. balandžio 24 d. (ketvirtadienis) nuo 15.30 val.
Esate Vilniuje dirbantis mokytojas ir norėtumėte užregistruoti į šiuos mokymus? Prisijunkite!

Mokymų turinys

Mokymai apims šias potemes:



  1. Įvadas į medijų ir informacinį raštingumą. Naujienų analizė (klaidinančios informacijos atpažinimas), faktai versus nuomonės, skirtingos informacijos rūšys.

  2. Vizualinės medijos. Kaip vizualinės medijos yra pasitelkiamos klaidinančios informacijos sklaidai. Skirtingų vizualinių medijų atpažinimo įrankiai (fotografijos, vaizdo įrašai), jų naudojimas dirbant su mokiniais, naujausios technologijos.

  3. Mąstymo šališkumai. Kaip veikia mūsų smegenys ir kaip šias žinias galima išnaudoti, siekiant mumis manipuliuoti.

  4. Duomenų raštingumas. Privačių duomenų apsauga, internetinis asmens pėdsakas ir ką iš jo galima sužinoti. Manipuliavimas duomenų pateikimu (statistinių duomenų vizualizavimas).

  5. Propaganda. Propagandos technikos ir tikslai. Apie Lietuvos valstybę formuojami (meta) naratyvai. Informacinės atakos.

  6. Demokratija ir socialinis teisingumas. Medijų ir informacinis raštingumo įtaka demokratijai. Žiniasklaidos kokybės standartai, rolė demokratinėje visuomenėje, kylantys iššūkiai. Stereotipų formavimas ir poliarizacija.

  7. Medijų informacinio raštingumo ugdymas mokykloje: MIR ugdymo turinys, metodai ir priemonės. MIR ugdymas įgyvendinant bendrojo ugdymo ir neformaliojo ugdymo programas.

Tikslinė auditorija

Vilniaus miesto bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai, administracijų darbuotojai
Visos pamokos
Kaip naudotis?