biotiniu-ir-abiotiniu-veiksniu-tyrimas_57_01744898502-36f967d6409789d4507124abd8fe22e9.png

Biotinių ir abiotinių veiksnių tyrimas

Maksimalus dalyvių skaičius: 32
Pamoką sukūrė - Ieva Petrauskaitė
  • Biologija
  • 10 klasei
    12 klasei
  • Lauke
  • Sapiegų parkas
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 1:30 val.

Kas lemia ekosistemos struktūrą ir funkcionavimą?

Pamokoje praktiškai tyrinėjami ekosistemos abiotiniai ir biotiniai veiksniai lauko sąlygomis.

Pirmoje pamokos dalyje mokiniai komandomis matuoja temperatūrą skirtingose buveinėse, stebi ir identifikuoja gyvuosius organizmus, analizuoja jų tarpusavio ryšius, sudaro stebimų rūšių mitybos grandinę ar tinklą. Duomenis fiksuoja užduočių lapuose.

Antroje dalyje komandos apibendrina rezultatus, juos pristato klasės draugams, reflektuoja.

Pamokoje ugdomi darbo komandoje, gamtotyrinių stebėjimų, analizės ir pristatymo gebėjimai, bendravimo įgūdžiai.


Paveikslėlis sugeneruotas naudojant „Chat GPT“.

Pamokos tikslas

Nustatyti abiotinių ir biotinių veiksnių tarpusavio ryšius.

Pamokos planas

I dalis - lauko tyrimas.

1. Įžanga (10 min.)
Mokytojas paaiškina užduotį, tikslus, saugaus elgesio taisykles. Primena abiotinių ir biotinių veiksnių skirtumus, suskirsto mokinius į grupes, išdalija užduočių lapus ir darbo priemones.

2. Temperatūros matavimai (20 min.)
Kiekviena komanda matuoja temperatūrą skirtingose buveinėse, apskaičiuoja matavimų vidurkį, padaro išvadas.

3. Biotinių veiksnių stebėjimas (20 min.)
Komandos pasirenka 5x5 m plotą ir stebi jame esančius organizmus. Atpažintas rūšis fiksuoja lentelėje, jas klasifikuoja.

II dalis - duomenų analizė ir pristatymas.

4. Mitybos tinklo kūrimas (15 min.)
Komandos sudaro stebėtų rūšių mitybos grandinę ar tinklą.

5. Išvadų formulavimas (10 min.)
Mokiniai atsako į klausimus apie temperatūros poveikį ekosistemoms ir bendrijoms.

6. Rezultatų pristatymas (20 min.)
Kiekviena komanda trumpai (2–3 min.) pristato savo tyrimą.

7. Refleksija (5 min.)
Mokiniai dalinasi, ką sužinojo, su kokiais iššūkiais susidūrė, kaip galima tobulinti tyrimą.

Kompetencijos

Komunikavimo
Pažinimo
Skaitmeninė

Temos ugdymo programose

Veiksniai, kurie lemia populiacijos individų skaičiaus pokytį, energijos srautą ir medžiagų ciklą ekosistemoje.

Pamokos vieta:

Antakalnio seniūnija, Sapiegų parkas
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?