Modifikacinis kintamumas mūsų aplinkoje
Maksimalus dalyvių skaičius: 32
Pamoką sukūrė - Gabrielė Zenevičiūtė
Pamoką sukūrė - Gabrielė Zenevičiūtė
Kokią įtaką aplinkos veiksniai turi augalų fenotipui?
Tyrinėdami netoli mokyklos esančius augalus, mokiniai ugdysis svarbiausias gamtamokslines kompetencijas, susipažins su modifikacinio kintamumo pavyzdžiais ir įvardins pagrindinius veiksnius, lemiančius fenotipinius pokyčius.Mokiniai savarankiškai išsirinks medį, rinks jo spyglius arba lapus, juos išmatuos, aprašys, analizuos gautus rezultatus. Formuluos tiriamojo darbo išvadas apie aplinkos poveikį medžių lapų / spyglių dydžiui.
Naudojamos priemonės: mobilieji telefonai, liniuotės, pieštukai, žirklės, baltas popieriaus lapas, mokinių darbo aprašas.
„Vilnius GO“ nuotrauka iš https://shorturl.at/arG89
Pamokos tikslas
Supažindinti mokinius su modifikacinio kintamumo dėsningumu.Pamokos planas
1. Pasisveikinimas, pasiruošimas pamokai - 3 min.2. Mokiniai paskirstomi į grupes po 3 – 4 žmones. Mokiniams išdalinami užduočių lapai, ir kitos darbo priemonės - 5 min.
3. Mokytojas paaiškina užduotį, primena, kaip paimti šakelę nuo krūmo / medžio, kad nepakenktų augalui - 4 min.
4. Mokiniai grupelėse atlieka paskirtą užduotį – renka variacines eilutes, skaičiuoja pasikartojančius lapų/spyglių ilgius, pildo darbo aprašą, braižo grafiką - 30 min.
5. Refleksija - 3 min. Mokiniai įsivertina, kaip jiems sekėsi atlikti tiriamąjį darbą: kas pasisekė, ką galėtų patobulinti. Sugalvoja klausimą mokytojai.
Kompetencijos
Komunikavimo
Pažinimo
Pilietiškumo
Socialinė
Temos ugdymo programose
KintamumasPamokos vieta:
Antakalnio seniūnija, Antakalnio g. 17, Vilnius
Panašios pamokos