
Gyvūnų sistematika ir buveinės
Maksimalus dalyvių skaičius: 32
Pamoką sukūrė - Ieva Petrauskaitė
Pamoką sukūrė - Ieva Petrauskaitė
Kaip klasifikuojami mus supantys organizmai?
Mokiniai susipažįsta su gyvūnų taksonominiais rangais ir dvinare rūšių pavadinimų sistema pagal K. Linėjų, suranda arba sugalvoja jiems tinkamą buveinę artimoje aplinkoje.Mokiniai, dirbdami mažose grupėse, gauna individualias užduotis, kuriose aprašytas konkretus gyvūnas. Remdamiesi pateikta informacija, jie turi nustatyti rūšį, užpildyti sistematikos lentelę bei artimoje aplinkoje surasti ar sugalvoti gyvūnui tinkamą buveinę. Savo pasirinkimą grupelės turi argumentuoti klasės draugams.
Pabaigoje grupės pristato darbo rezultatus, atliekama refleksija – kiekviena komanda pasirenka objektą, kuris atspindi jų mokymosi patirtį, ir paaiškina jo simbolinę reikšmę.
Pamoka lavina mokinių gebėjimą taikyti biologines žinias praktikoje, skatina mokinius dirbti komandoje, lavina viešojo kalbėjimo įgūdžius.
Paveikslėlis sukurtas naudojant „Chat GPT“.
Pamokos tikslas
Susipažinti su gyvūnų taksonominiais rangais, surasti jiems tinkamą buveinę artimoje aplinkoje.Pamokos planas
1. Įvadas (5 min.)Mokytojas pristato pamokos temą, tikslus, teorinį įvadą.
2. Darbas grupėse (25 min.)
Mokiniai atpažįsta ir pagal pateiktus reikalavimus aprašo vieną iš aštuonių galimų jiems pateiktų gyvūnų rūšių. Esamoje gamtinėje teritorijoje mokiniai suranda arba įsivaizduoja galimą tyrinėjamo gyvūno buveinę. Pristato gyvūną ir jo tikrą arba įsivaizduojamą buveinę klasės draugams.
3. Apibendrinimas ir refleksija (3 min.)
Pamokos aplinkoje mokiniai nufotografuoja bet kokį objektą, kuris geriausiai atspindi jų patirtį. Su komandos draugu aptaria, kodėl pasirinkote būtent šį objektą.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Nagrinėti organizmų sistematiką kaip jų grupavimą pagal evoliucinius ryšius ir kaip biologinės įvairovės pažinimo priemonę.Pamokos vieta:
Antakalnio seniūnija, Sapiegų parkas
Panašios pamokos