metu-laiku-mozaika-nuo-donelaicio-poemos-iki-repsio-freskos_57_01737459490-7ec4c04443fc72ad04ac971a63ceb642.png

Metų laikų mozaika - nuo Donelaičio poemos iki Repšio freskos

Maksimalus dalyvių skaičius: iki 20
Pamoką sukūrė - Ramunė Cibulskienė
  • Dailė,
    Lietuvių k. ir literatūra
  • 9 klasei
    10 klasei
    11 klasei
  • Viduje
  • Universiteto g. 3, Vilnius
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 1:30 val.

Kokia žmogaus vieta metų laikų mozaikoje?

Nuo seno lietuviams buvo svarbios kalendorinės gamtos šventės, kuriose žmogus įsitraukia į pasaulio, gamtos ir protėvių gyvenimo ritmą. Šioje integruotoje dailės ir lietuvių kalbos pamokoje mokiniai tyrinės garsios P. Repšio freskos „Metų laikai“ siužetus, ieškodami sąsajų su K. Donelaičio poemos „Metai“ būrų gyvenimu, jų kasdiene aplinka.

Pamoka vyks VU Lituanistikos centro Aisčių menėje, į kurią patekimas laisvas ir nemokamas.

Naudodamiesi programėle, mokiniai, dirbdami grupėmis, sudėlios P. Repšio freskos dėlionę, suras originalią freską ant VU sienos, atpažins joje pavaizduotą kalendorinę šventę, prisimins keletą papročių, susijusių su šia švente. Analizuos, kaip freskos siužetas aprašytas K. Donelaičio poemoje. Užduočių rezultatus pristatys kitoms grupėms.

Namuose mokiniai atliks kūrybinę užduotį - remdamiesi nagrinėta P. Repšio freska ir K. Donelaičio poema, sukurs vienos kalendorinės šventės koliažą / ansambliažą, atspindintį tos šventės nuotaiką, simbolius, žmogaus veiklas.

Pamoką veda lietuvių literatūros ir dailės mokytojai. Reikalingos priemonės: gido įranga, mobilieji telefonai su interneto prieiga, pamokos medžiaga.

Rengiant pamoką konsultavo dailės mokytoja Jolanta Boris.


Nuotrauka iš https://shorturl.at/WUR6N

Pamokos tikslas

Nagrinėti P. Repšio ir K. Donelaičio kūrinių simboliką, atskleisti jų sąsajas su lietuvių kalendorinėmis šventėmis.

Pamokos planas

1. Sudominimas prie K. Donelaičio paminklo Universiteto g. 3.
2. Klasė keliauja į VU Lituanistikos centro Aisčių menę. Mokiniai pasiskirsto komandomis.
3. Komandos atlieka užduotis: sudeda freskos dalį galvosūkių dėlionės programėlėje, tyrinėdami P. Repšio freską, jos simboliką, spalvas, ieško teminių sąsajų su K. Donelaičio poema.
4. Rezultatų pristatymas kitoms komandoms, mokytojas vertina kaupiamuoju būdu.
5. Užbaigimas, refleksija, namų darbų užduoties aptarimas.

Kompetencijos

Komunikavimo
Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo

Temos ugdymo programose

Lietuvių kalba ir literatūra: Kuria įvairius tekstus laikydamasis atitinkamo žanro teksto struktūros reikalavimų (C2.1.4).Tikslingai susieja tekstą ir iliustracinę medžiagą (C2.3.3). (9,10, 11 kl.) Dailė: Domisi dailės istorija, lygina, skiria, grupuoja, išsamiai apibūdina įvairių epochų architektūros ir dailės kūrinių meninius bruožus, paaiškina skirtumus, išsako originalių pastebėjimų (B2.4). (9, 10 kl.) Menų istorija: Kuria meno renginio recenzijas, išreiškia savo argumentuotą ir kūrybišką santykį su kultūros reiškiniais (C3.4). (11 kl.)

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Universiteto g. 3, Vilnius
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?