Atminties miškas – Paneriai
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Emilija Biterytė
Pamoką sukūrė - Emilija Biterytė
Ką žydų tauta išgyveno II pasaulinio karo metu?
Pamokos metu mokiniai susipažįsta su Panerių istorija. Prieš veiklą mokiniams užduodamas namų darbas – perklausyti tinklalaidės „Proto pemza“ epizodus, kuriuose jie išgirsta ne tik istorinius Panerių tragedijos faktus, bet ir jautrias išgyvenimų istorijas.Veiklos metu lankantis masinių žudynių vietoje – Panerių miške – mokiniai ne tik užtvirtina ugdymo medžiagą, tačiau ir jautriai išgyvena istorinę patirtį, dalinasi jiems įstrigusiais istorijos liudytojų atsiminimais.
Pamokos pabaigoje reflektuoja apie žmogiškumo svarbą šių dienų pasaulyje.
Nuotraukos šaltinis paneriumemorialas.lt
Pamokos tikslas
Skatinti mokinių tarpkultūrinę kompetenciją ir suvokimą apie žmogiškumo gynimo svarbą.Pamokos planas
Pasirengimas pamokai - mokiniai savarankiškai išklauso tinklalaidės „Proto pemza“ 59 ir 60 epizodus bei užpildo refleksijų lapą. Nuorodos ir refleksijų klausimai pateikti pamokos medžiagoje.1. Įžanga – įvedimas į temą (10 min.)
2. Pasivaikščiojimas, ekspozicijos tyrinėjimas (20 min.)
3. Sustojimas prie masinių žudynių duobės. Pasidalinimas girdėtais istorijos liudytojų prisiminimais (30 min.)
4. Sustojimas prie paminklo žydų atminimui. Refleksija apie žmogiškumą ir manifesto kūrimas (45 min.)
5. Refleksija bendrame rate (25 min.)
Kompetencijos
Kultūrinė
Pažinimo
Pilietiškumo
Temos ugdymo programose
Istorija. Okupuotos Lietuvos visuomenės naikinimas, jo pasekmės ir vertinimai: Holokaustas, gyventojų deportacijos, kolektyvizacija; Antrasis pasaulinis karas: žmogiškumo išbandymas; Antrasis pasaulinis karas (1939–1945 m.) Lietuvos vaikų istorijose. Etika. C.3. Aš ir bendruomenė.Pamokos vieta:
Panerių seniūnija, Panerių memorialas
Panašios pamokos