
Tyrinėjame miesto mikroklimatus
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
Kaip paviršius veikia temperatūrą?
Mokiniai lauke matuoja oro ir vandens temperatūrą įvairiose miesto aplinkose: saulėje, pavėsyje, virš žolės, asfalto, vandens.Atlikę matavimus, jie braižo diagramas, aptaria gautus duomenis, diskutuoja apie miesto mikroklimatą.
Pamoka integruoja fizikos, gamtos pažinimo, geografijos ir matematikos žinias, ugdo tyrinėjimo, duomenų analizės ir darbo grupėje gebėjimus. Miesto erdvė tampa tyrimo objektu – Vilnius tampa laboratorija.
Paveikslėlis sukurtas naudojant „Chat GPT“.
Pamokos tikslas
Ištirti temperatūros skirtumus miesto aplinkose, juos paaiškinti.Pamokos planas
1. Įvadas (5–10 min.)Mokytojas pristato pamokos temą ir tikslą. Keliamos hipotezės, aptariamas saugus elgesys viešoje erdvėje bei kaip naudotis termometrais.
2. Tyrimas (20–25 min.)
Mokiniai skirtingose vietose (saulėje, pavėsyje, prie vandens, ant žolės/asfalto) matuoja temperatūrą. Duomenis fiksuoja lentelėje. Dirba poromis arba mažomis grupėmis.
3. Duomenų analizė (10–15 min.)
Mokiniai braižo diagramas, lygina rezultatus, ieško dėsningumų. Diskutuojama, kas lemia temperatūros skirtumus.
4. Refleksija (5 min.)
Diskutuojama, ar hipotezės pasitvirtino. Atliekamas trumpas savęs įsivertinimas.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Fizika: šilumos reiškiniai. Geografija: klimatas ir orai. Gamtos mokslai: gamtos reiškiniai ir aplinka. Matematika: duomenų vaizdavimas ir interpretavimas.Pamokos vieta:
Naujamiesčio seniūnija, Vingio parkas, Vilnius
Panašios pamokos