biologines-ivairoves-tyrimas-pauksciu-stebejimas-su-merlin-programele_57_01743400392-8cb809b9009ea81e31f9f2c378d73073.png

Vilniaus paukščių įvairovės tyrimas su „Merlin“ programėle

Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Rokas Bėliakas
  • Biologija,
    Gamta
  • 5 klasei
    6 klasei
  • Lauke
  • Bernardinų sodas
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 45 min

Kokie paukščiai gyvena mieste?

Mokiniai tyrinėja miesto ekosistemos biologinę įvairovę stebėdami paukščius.

Naudodami išmaniąją programėlę „Merlin Bird ID“, jie identifikuoja paukščių rūšis pagal išvaizdą ar garsą, tyrinėja paukščių gyvenamąją aplinką, stebėjimo duomenis fiksuoja užduočių lape. Po tyrimo analizuoja stebėjimo rezultatus ir daro išvadas apie biologinę įvairovę miesto ekosistemoje.

Veikla skatina gamtos pažinimą, stebėjimo, tyrinėjimo, technologijų taikymo ir duomenų analizės gebėjimus. Mokiniai išmoksta dirbti grupėje, dalintis pastebėjimais ir argumentuotai pristatyti tyrimo rezultatus.

Pamoka gali vykti pasirinktoje miesto vietoje (pvz., parke).


Pamokos autoriai Rokas Bėliakas ir Tomas Gaškas
Nuotrauka iš https://merlin.allaboutbirds.org

Pamokos tikslas

Naudojant išmaniąsias technologijas, tyrinėti biologinę įvairovę miesto ekosistemoje.

Pamokos planas

1. Įžanga (10 min.)
Mokytojas supažindina su pamokos tikslu ir veikla, papasakoja kaip stebėti paukščius naudojant programėlę „Merlin Bird ID“, suskirsto mokinius į grupes.

2. Paukščių stebėjimas (25–30 min.)
Mokiniai vaikšto miesto parke, naudodami „Merlin Bird ID“ atpažįsta paukščius pagal garsą ar išvaizdą, užpildo stebėjimo lapą.

3. Apibendrinimas ir refleksija (10 min.)
Grupės pristato savo stebėjimus. Diskusija apie paukščių įvairovę, buveines ir miesto poveikį biologinei įvairovei. Atsakymai į refleksijos klausimus.

Kompetencijos

Komunikavimo
Pažinimo
Socialinė
Skaitmeninė

Temos ugdymo programose

Ekosistemos ir jų biologinė įvairovė. Biologinės įvairovės tyrimai. Aplinkos pažinimas

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Bernardinų sodas
Visos pamokos
Kaip naudotis?