Aplankyk XIX amžiaus Vilnių!
Pamoką sukūrė - Vilniaus planas
Kaip keitėsi Vilniaus kraštovaizdis?
Naudodamiesi Vilniaus DNR portalu (https://zemelapiai.vplanas.lt/vilniausdnr/lt), tyrinėkite senose fotografijose užfiksuotą Vilniaus miesto kraštovaizdį, nustatykite vietovę interaktyviame žemėlapyje, aplankykite šią vietovę dabar, nustatykite pagal fotografiją tašką, iš kurio buvo užfiksuota tuomet vietovė, ir užfiksuokite dabar.Porose, grupėse ar individualiai palyginkite, kaip pasikeitė vietovės kraštovaizdis, kas turėjo įtakos pokyčiams.
Pristatykite savo darbą klasėje. Sudarykite savo klasės/grupės tyrinėjimų žemėlapį, jeigu mokykla turi licenciją; naudokitės, diskutuokite ir nuspręskite, kaip galite prisidėti prie miesto kraštovaizdžio puoselėjimo.
Pamokos tikslas
Pamokos tikslas – plėtoti kraštovaizdžio ypatumų ir vertybės suvokimą, skatinti aktyviai stebėti kraštovaizdžio kaitą, ją kritiškai vertinti ir būti aktyviais kraštovaizdžio kūrėjais.Pamokos planas
1) Mokytojas paaiškina pamokos tikslus ir uždavinius.2) Mokiniai, naudodamiesi Vilniaus DNR, pasirenka seną nuotrauką.
3) Analizuoja kraštovaizdį, nustato vietovę žemėlapyje.
4) Vyksta į vietovę, nustato pagal senąją fotografiją kuo tikslesnę fiksacijos vietą ir fotografuoja / užfiksuoja dabartinę situaciją.
5) Apibūdina praeities / dabarties situaciją.
6) Analizuoja pokyčius.
7) Ruošia vizualų pristatymą, ruošiasi diskusijai.
8) Pristatymas ir tolimesni veiksmai kraštovaizdžio tapatybei ir vertingoms savybėms puoselėti.
9) Rekomenduojama sukurti klasės arba grupės maršrutą ar žemėlapį, naudojantis (https://www.arcgis.com/index.html) paskyra, jeigu mokykla turi licenciją. Jeigu licencijos neturi, ją gali nemokamai įsigyti, užpildant prašymo formą.