Miškas ir miestas - misija įmanoma
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Vaida Juosponytė
Pamoką sukūrė - Vaida Juosponytė
Kiek gamtos yra Vilniaus mieste?
Pamokos metu mokiniai įtvirtins žinias apie gamtinį ir kultūrinį kraštovaizdį, mokysis atpažinti šių kraštovaizdžio tipų elemetus aplinkoje, įvardinti jų skirtumus.Mokiniai analizuos vietovės topografinį žemėlapį, žymės žaliąsias miesto zonas, fotografuos ir vertins matomą aplinkos vaizdą pagal tam skirtą skalę, pagrįs savo vertinimą.
Pamokos pabaigoje apibendrins, ar Vilniaus miestas sugyvena, ar konkuruoja su gamta.
Pamoka gali būti vedama bet kurioje atviroje miesto erdvėje, kur matosi kraštovaizdis (parke, miške, ant kalvos, prie upės ar ežero, apžvalgos aikštelėje).
Nuotraukos autorius Laimonas Jankauskas, šaltinis „Delfi“.
Pamokos tikslas
Atpažinti gamtinio ir kultūrinio kraštovaizdžio elementus.Pamokos planas
Įvadinė dalis - 10 min.Mokytojas pristato pamokos temą. Supažindina su Vilniaus miesto topografiniu žemėlapiu, primena, kaip jame rasti reikiamą informaciją. Skiria praktines užduotis.
Praktinė dalis - 35 min.
Mokiniai poromis analizuoja Vilniaus topografinį žemėlapį, žymi žaliąsias zonas, padaro tris kraštovaizdžio nuotraukas ir jas įvertina pagal „Kraštovaizdžio vertinimo skalę“. Paaiškina, kodėl taip įvertino. Savo darbą ir vertinimą pristato klasės draugams.
Apibendrinimas - 10 min.
Mokiniai padaro išvadą, ar Vilniaus mieste (miesto dalyje) yra daug gamtos, paaiškina, kodėl gamtinis kraštovaizdis yra naudingas ir reikalingas.
Kompetencijos
Komunikavimo
Kūrybiškumo
Pažinimo
Temos ugdymo programose
Lietuvos kraštovaizdžiaiPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Altanos kalnas
Panašios pamokos