sventaragio-turas-interaktyvus-tyrinejimai-ir-staigmenos_57_01710429907-63e34cabd88a52a329b29be552ebee62.jpg

„Šventaragio turas“: interaktyvūs tyrinėjimai ir staigmenos

Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - LNDM Taikomosios dailės ir dizaino muziejus
  • Geografija,
    Istorija
  • 6 klasei
    7 klasei
    8 klasei
    9 klasei
    10 klasei
    11 klasei
    12 klasei
  • Lauke
  • Arsenalo 3A
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 45 min

Ar Šventaragio slėnis buvo sala?

Šios pamokos pagrindinė priemonė ir vedlys yra mobilioji programėlė, kurią sukūrė Taikomosios dailės ir dizaino muziejaus specialistai.

Pavadinimas „Šventaragio turas“ skamba gal kiek senoviškai, tačiau interaktyvi pamoka nustebins technologijas mėgstančius mokinius! Sekdami programėlės nuorodas, moksleiviai sužinos istorines paslaptis apie Vilniaus upių senvages, kurios XIII-XVIII a. tekėjo sostinės širdyje, o šiandien jau yra dingusios. Pavyzdžiui, minėtais amžiais Vilnelė tekėjo tiesiai per Katedros aikštę, o į ją ties dabartiniu „Kempinski“ viešbučiu įtekėdavo dar viena upė.

Programėlėje 11 stotelių su išsamiais aprašymais, kurių dėka mokiniai galės tyrinėti Taikomosios dailės ir dizaino muziejaus geografinę ir istorinę lokaciją. Kiekvienoje stotelėje galima perskaityti pateiktą informaciją, mokiniams užduoti papildomų klausimų, kelti diskusijas arba plėtoti, papildyti temą. Todėl rekomenduojame mokytojui prieš pamoką susipažinti su programėlės turiniu, kuris pateiktas prisegtoje pamokos medžiagoje.

Pamoką veda mokytojas, todėl ji gali vykti bet kuriuo patogiu metu, Taikomosios dailės ir dizaino muziejaus DARBO LAIKU. Apžiūrėti muziejuje esančius maršruto eksponatus pamokos dalyviai įleidžiami nemokamai.

„Šventaragio turas“ atskleis daug istorinių bei geografinių staigmenų!

Pamokos tikslas

Tyrinėti senąją Vilniaus atsiradimo istoriją, sužinoti apie dingusių ir esamų upių tinklą.

Pamokos planas

1. Klasė susitinka Taikomosios dailės ir dizaino muziejaus fojė (Arsenalo 3A, Vilnius).
2. Mokiniai nusiskenuoja programėlės QR kodą ir išmaniuosiuose įrenginiuose atsidaro programėlę.
3. Mokytojas kartu su mokiniais keliauja maršrutu ir aplanko 11 stotelių didėjimo tvarka, pagal laikrodžio rodyklę. Kiekvienoje stotelėje stabteli, aptaria išgirstą informaciją.
4. Aplankius visą maršrutą, vyksta pamokos apibendrinimas. Tam galima grįžti prie Taikomosios dailės ir dizaino muziejaus arba įsikurti patogioje vietoje Bernardinų sode.

Kompetencijos

Kultūrinė
Pažinimo
Skaitmeninė

Temos ugdymo programose

Istorinė savimonė, kultūros paveldas

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Arsenalo 3A
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?