Vilniaus daugiakultūrė istorija - tautų įvairovė ir miesto kaita XIX-XX a.
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Lietuvos nacionalinis muziejus
Pamoką sukūrė - Lietuvos nacionalinis muziejus
Koks buvo Vilnius, kai buvo kuriama moderni Lietuvos valstybė?
Pamokos metu, tyrinėdami Signatarų namų paveldą ir taikydami istorijos bei geografijos žinias, mokiniai turės galimybę kompleksiškai pažvelgti į Vilniaus miestą, analizuoti jo demografinius pokyčius ir būdingus bruožus kuriant modernią Lietuvos valstybę.Mokiniai susipažins su Signatarų namų erdvėmis ir jų istorija, gilinsis į XIX a. ir XX a. sandūros Vilniaus demografinius pokyčius bei daugiakultūrę istoriją. Analizuodami nesudėtingą istorinę ir geografinę informaciją, pateiktą tekstuose, žemėlapiuose, lentelėse, grafikuose, nuotraukose ir dokumentuose, mokiniai tyrinės tautines mažumas, gyvenusias Vilniuje šiuo laikotarpiu. Grupinio darbo metu šeštokai identifikuos šias bendruomenes ir nurodys jų kultūrinius, socialinius bei ekonominius bruožus, atskleidžiančius jų reikšmę miestui.
Ši integruota veikla suteiks žinių apie Vilniaus istoriją ir skatins mokinių supratimą apie miesto daugiakultūriškumą bei jo vaidmenį modernios Lietuvos valstybės kūrime.
Didžiąją pamokos dalį veda muziejaus darbuotojas, mokytojas įsitraukia į veiklą padėdamas mokiniams atlikti užduotis, apibendrindamas rezultatus, atlikdamas sudominimo užduotį, kuri yra pateikta pamokos medžiagoje.
Esate Vilniuje dirbantis mokytojas ir norėtumėte savo klasę užregistruoti į šią pamoką? Prisijunkite!
Pamokos tikslas
Kompleksiškai pažvelgti į Vilniaus miestą, analizuoti jo ypatumus kuriant modernią Lietuvos valstybę.Pamokos planas
1. Įžanginė dalis, sudominimas.2. Jonas Basanavičius ir lietuvių inteligentijos veikla Vilniuje.
3. Draugija nukentėjusiems dėl karo šelpti ir Vilniaus daugiakultūriškumas.
4. „Prabudukas“ – žaismingas intarpas pažinti pasaulio puses.
5. Istorinio Vilniaus miesto plano analizė.
6. Apibendrinimas ir refleksija.
Muziejaus darbuotojas pasirūpina, kad pamoka praeitų sklandžiai, kontroliuoja procesą, supažindina su muziejaus erdvėmis, paruošia ir praveda pamokos plane numatytas veiklas. Mokytojas gali dalyvauti ir įsitraukti į procesą visos pamokos metu.
Kompetencijos
Kultūrinė
Pažinimo
Pilietiškumo
Temos ugdymo programose
Žmogaus gyvenamoji erdvė istorijoje (II): didieji Lietuvos miestai. Susipažįstama su Vilniumi – jo daugiakultūriškumo istorija; Tikėjimų įvairovė Lietuvoje (II): skirtingos etninės ir konfesinės bendruomenės Lietuvoje.Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Pilies g. 26
Panašios pamokos