ateities-menas-dirbtinio-intelekto-eroje-autoriu-teises_57_01740596466-b907456926b3fedf9dbe7493df395039.jpg

Autorių teisės ir menas dirbtinio intelekto eroje

Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Irina Delgiado
  • Etika,
    Dailė,
    Informatika
  • 9 klasei
    10 klasei
  • Lauke
  • Vytenio g. 50, Vilnius
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 1:30 val.

Ar DI gali būti laikomas kūrėju?

Mokiniai susipažins su autorių teisių pagrindais ir jų reikšme šiuolaikinėje kūryboje. Po to, analizuodami „Open Gallery“ grafičius, jie išmoks stebėti ir interpretuoti meninius kūrinius.

Remdamiesi emocijomis, kurias sukelia paveikslai, mokiniai, naudodami dirbtinio intelekto (DALL·E 3 arba Stable Diffusion) įrankius, čia pat sukurs algoritmus savo paveikslams, diskutuos apie skirtumus tarp žmogaus sukurto meno ir DI generuotų vaizdų.

Pamoka baigiama pokalbiu apie autorinio ir DI darbų skirtumus, žmogaus ir dirbtinio intelekto simbiozės idėjas. Mokiniai reflektuos, ką jie suprato apie technologijų įtaką kūrybai, autentiškumą ir teisinius iššūkius.


Iliustracijos dizainas pamokos autorės.

Pamokos tikslas

Supažindinti mokinius su autorių teisių pagrindais, įtraukti į DI kūrybinį procesą.

Pamokos planas

ĮŽANGA (20 min.)
Galerijos „Open Gallery“ apžvalga.

KŪRYBINĖ DI LABORATORIJA (20 min.)
Naudodami DALL·E 3 arba Stable Diffusion, mokiniai generuoja naujus paveikslus pagal šiuos aprašymus ir lygina rezultatus su originaliais kūriniais.

DISKUSIJA IR ANALIZĖ (20 min.)
Mokiniai aptaria DI sugeneruotų kūrinių ir žmogaus meno skirtumus, diskutuodami apie kūrybos procesą, autentiškumą bei autorių teisių iššūkius DI eroje.

REFLEKSIJA (10 min.)
Mokiniai dalijasi savo įžvalgomis apie autorių teises ir DI poveikį menui, apmąsto savo kūrybinę patirtį.

Kompetencijos

Kūrybiškumo
Pažinimo
Skaitmeninė

Temos ugdymo programose

Mokiniai svarsto DI įrankių naudojimo etinius ir teisės aktų aspektus, nagrinėdami, kaip autorių teisės gali būti pažeistos naudojant DI sugeneruotus vaizdus. Kritiškai vertina DI sugeneruotų kūrinių autentiškumą, svarstydami, kaip užtikrinti skaidrumą ir autoriaus teisių apsaugą skaitmeninėje erdvėje. (C4.4).

Pamokos vieta:

Naujamiesčio seniūnija, Vytenio g. 50, Vilnius
Visos pamokos
Kaip naudotis?