
Barboros Radvilaitės takais
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Vilniaus pilių valstybinio kultūrinio rezervato direkcija
Pamoką sukūrė - Vilniaus pilių valstybinio kultūrinio rezervato direkcija
Ar Barbora Radvilaitė būtų šių dienų žvaigždė?
Vilniaus pilių valstybinio kultūrinio rezervato direkcija kviečia sekti Barboros Radvilaitės gyvenimo pėdsakais, aplankant tikras Vilniaus vietas, kur ji gyveno ir tapo amžina legenda. Ši pamoka – tai gyvas istorijos tęsinys, kur legendos persipina su tikrove.Mokiniai su Vilniaus pilių edukatoriumi vaikščios tomis pačiomis gatvėmis, kur vaikščiojo Barbora, atras vietas, menančias karališkąją Vilniaus didybę ir karčias kovas dėl meilės ir valdžios. Mokiniai susipažins su Barboros Radvilaitės asmenybe, jos istoriniu vaidmeniu ir reikšme istorijoje. Aptars Renesanso epochos kultūrą ir politines intrigas, susijusias su Barboros ir Žygimanto Augusto santuoka.
Pamoka skatina kritinį mąstymą apie istorinės meilės istorijos interpretacijas mene, literatūroje ir visuomenėje. 9 klasės mokiniai pamokoje galės susieti istorinius faktus su J. Grušo pjese „Barbora Radvilaitė“, aptarti, kaip dramaturgas interpretuoja Barboros ir Žygimanto Augusto santykius.
Kviečiame pamatyti Vilniaus širdį Barboros akimis ir padiskutuoti apie klausimus, kurie dar ir šiandien neturi vienareikšmių atsakymų.
Nuotraukoje Barboros Radvilaitės portretas, sukurtas pagal V. Urbanavičiaus rekonstrukciją. Autorius Stanislovas Kuzma. Iš Bažnytinio paveldo muziejaus parodos „Barbora etc.“ vizualas.
Esate Vilniuje dirbantis mokytojas ir norėtumėte savo klasę užregistruoti į šią pamoką? Prisijunkite!
Pamokos tikslas
Susipažinti su Barboros Radvilaitės asmenybe, jos istoriniu vaidmeniu ir reikšme istorijoje.Pamokos planas
1. Klasė ir Vilniaus pilių rezervato direkcijos edukatorius susitinka prie Gedimino paminklo Katedros aikštėje. Kartu aptaria Barboros Radvilaitės istoriją ir mitus.2. Visi kartu lanko Valdovų rūmų teritoriją, Bonos Sforcos kiemą, Gedimino kalno papėdę ir Vilniaus katedrą. Edukatorius pasakoja apie istorines asmenybes ir svarbius čia vykusius įvykius.
3. Refleksija: mokiniai diskutuoja apie istorijos interpretacijas, jų aktualumą šiandien, analizuoja Barboros Radvilaitės įvaizdį literatūroje.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Valdovų rūmai. Žygimantas Augustas ir Barbora Radvilaitė, Bona Sforca,. RenesansasPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Katedros a. 2, Vilnius
Panašios pamokos