Tremtinių istorijos ir literatūros sąsajos Naujojoje Vilnioje
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Loreta Kindurienė
Pamoką sukūrė - Loreta Kindurienė
Ar galima kūrinį ne tik pajusti, bet ir ,,paliesti''?
Pamokoje literatūros kūrinys - Dalios Grikevičiūtės atsiminimų knyga „Lietuviai prie Laptevų jūros“ - siejamas su su tikrovės kontekstu.Mokiniai su mokytoju aptaria, kokius jausmus sukelia D. Grinkevičiūtės kūrinys ir matomas vaizdas – traukinio vagonas, kuriuo buvo išvežti žmonės. Siekiama atpažinti ir aptarti emocijas. Diskutuojama, ar vizualumas, galimybė pamatyti, kelia didesnį emocijų pliūpsnį negu perskaitytas kūrinys? Ar emocijos panašios?
Pamoka vedama Naujosios Vilnios geležinkelio stoties prieigose. Tai simboliška ir autentiška vieta, čia eksponuojamas traukinio vagono fragmentas, kuriuo Lietuvos žmonės buvo vežami į tremtį.
Nuotr. D. Umbraso
Pamokos tikslas
Sieti literatūros kūrinį su tikrovės kontekstu.Pamokos planas
Mokiniai prieš pamoką perskaito Dalios Grikevičiūtės atsiminimų knygą „Lietuviai prie Laptevų jūros“.Pamokos pradžioje išryškinama šios knygos svarba lietuvių literatūrai - tai atsiminimų, grožinės literatūros ir dokumentikos derinys, liudijimas.
Mokiniams akcentuojama, kad 1940–1941 m. iš Naujosios Vilnios geležinkelio stoties į Sibirą tremtin buvo vežami lietuvių, lenkų ir kitų tautybių žmonės. Čia, kur dabar stovi mokiniai, prieš daugiau nei 70 metų stovėjo išsigandę žmonės. Kad būtent ši stotis buvo paskutinė Lietuvos vieta, kurią matė tremiami gyventojai.
Pamokos pradžia ir pabaiga susiejama diskusija/refleksija „Kodėl svarbu užrašyti ir skaudžius įvykius?“.
Kompetencijos
Komunikavimo
Kultūrinė
Pažinimo
Pilietiškumo
Temos ugdymo programose
Tremties (egzodo) literatūraPamokos vieta:
Naujosios Vilnios seniūnija, A. Kojelavičiaus g. 147
Atsiliepimai
Agata Butnorienė
Pamokos tema buvo padalinta į dvi dalis. Pirma dalis – teorinė, vyko mokykloje pagal atsisiųstą pamokos planą, remtasi paskirta medžiaga. Antra dalis – praktinė, ekskursija ir edukacinė veikla vyko Okupacijų ir laisvės kovų muziejuje. Viskas buvo suderinta, 9-ų klasių mokiniai patyrė daug įspūdžių ir pasisėmė naujų žinių.