Šviesuolių liuteronų palikimas Vilniuje
Maksimalus dalyvių skaičius: iki 30
Pamoką sukūrė - Ramunė Cibulskienė
Pamoką sukūrė - Ramunė Cibulskienė
Ką Reformacija davė Vilniui ir Lietuvai?
Ką žinome apie evangelikus liuteronus? Kodėl tokie svarbūs mūsų kultūrai šviesuoliai liuteronų kunigai K. Donelaitis, M. Mažvydas ir kiti? Kokių su jais susijusių pėdsakų ir ženklų randame Vilniuje?Ši pamoka - tai puiki proga vyresniųjų klasių gimnazistams įtraukiančia forma pasikartoti medžiagą apie Reformaciją, jos kultūros bei literatūros veikėjus. Pamoka paskatins susimąstyti, kad be evangelikų liuteronų indėlio Vilniaus ir visos Lietuvos veidas būtų kitoks, gal mes net nekalbėtume lietuviškai.
Naudodamiesi „Actionbound“ programėle, mokiniai komandomis keliauja specialiai šiai pamokai sukurtu maršrutu. Stabtelėdami 4 stotelėse, tyrinėja jose esančius objektus, gilinasi į pateiktą medžiagą, atlieka įvairias „misijas” (kūrybines užduotis), pasitikrina savo žinias.
Maršrutas veda per Senamiestį iki Tauro kalno. Mokiniai įveikia apie 2,3 km, o užsiėmimo trukmė priklauso nuo jų iniciatyvumo, kūrybiškumo ir išradingumo (apie 1,5 val.).
Pamokos iliustracija iš https://shorturl.at/bPnHk.
Pamokos tikslas
Susipažinti su svarbiomis evangelikų liuteronų asmenybėmis, jų kultūriniu palikimu Vilniuje.Pamokos planas
1. Sudominimas prie K. Donelaičio paminklo Universiteto g. 3.2. Įsijungę „Actionbound“ programėlę, mokiniai nuskenuoja mokytojos duotą QR kodą ir pradeda literatūrinę-istorinę kelionę maršrutu K. Donelaičio paminklas - Vilniaus universiteto durys - Evangelikų liuteronų bažnyčia - Liuteronų sodas (ant Tauro kalno). Trukmė apie 1,30 val., ilgis apie 2,3 km.
3. Pagrindinė veikla. Kiekvienoje stotelėje moksleiviai atlieka programėlėje pateiktas kūrybines užduotis, atsako į klausimus.
4. Užbaigimas susėdus ant suoliukų Liuteronų sode. Refleksija pagal pateiktus klausimus, skiriami namų darbai.
Kompetencijos
Komunikavimo
Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo
Skaitmeninė
Temos ugdymo programose
Lietuvių kalba ir literatūra Kuo ypatingas XVI amžius Lietuvai? Kodėl kiekvienai tautai svarbu turėti raštą? (10 kl.) Kokia darnios visuomenės vystymosi programa? K. Donelaitis. ,,Metai.“ (11 kl.) Analizuoja ir interpretuoja, grožinės literatūros sąsajas su kitais menais, siedamas su tinkamais kontekstais; rengia literatūros ir kitų medijų tiriamuosius bei kūrybinius projektus (B2.7.3). (12 kl.) Istorija Lietuvos sovietizacija. (10 kl.) Lietuvos europėjimas XIV-XVI a.: rašto kultūros plėtra. (11 kl.) Religinė nesantaika ir religiniai karai XVI a. Europoje. (12 kl.)Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Universiteto g. 3, Vilnius
Panašios pamokos