
Vilniaus senamiesčio kiemelių paslaptys
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Gintaras Inta
Pamoką sukūrė - Gintaras Inta
Kokias istorijas slepia Vilniaus senamiesčio kiemeliai?
Pamokos metu mokiniai mokysis vertinti kultūros pasiekimus ir kūrybinę žmogaus veiklą, išsiaiškins, kas yra UNESCO paveldas: tyrinės paslaptinguosius Vilniaus senamiesčio kiemelius, įamžins įdomiausius kiemelių vaizdus ir sukurs turistinį lankstinuką arba video reklamą "Vilniaus kiemelių paslaptys".Pamokos tikslas
Vertinti kultūros pasiekimus ir kūrybinę žmogaus veiklą.Pamokos planas
1. Mokiniai iki pamokos išsiaiškina, kas yra UNSECO bei Pasaulio paveldas Lietuvoje.2. Mokytojas supažindina mokinius su pamokas tema, išdalinamas orientacinis žemėlapis.
3. Vaikams pristatoma pagrindinė pamokos užduotis.
4. Mokiniai suskirstomi grupėmis po 4-5 narius.
5. Minčių lietus: mokiniai spontaniškai pateikti kuo daugiau idėjų, kokios galėtų būtų Vilnius kiemelių paslaptys ir ką juose mokiniai galėtų rasti.
6. Vaikai pradedama tyrinėti Vilniaus kiemelius, filmuoja, fotografuoja įdomiausius kiemelių vaizdus bei fiksuoja tai, ką randa kiemeliuose.
7. Mokiniai pasidalina veiklos įspūdžiais: kas juos labiausiai nustebino, ką patyrė veiklos metu.
8. Mokiniai namie sukuria vaizdo reklamą ar lankstinuką pavadinimu „Kaip pristatyčiau Lietuvą užsienio svečiams: Vilniaus senamiesčio kiemelių paslaptys“.
9. Mokiniai savo darbus pristato savo klasei ir mokyklos bendruomenei.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Etika: „Kuo graži ir įdomi mano tėvynė Lietuva? Pasaulio paveldo vietovės ir vertybės Lietuvoje. Kokias vietas norėčiau aplankyti? Kaip pristatyčiau Lietuvą užsienio svečiams?“ Istorija: „Gyvenamoji vietovė praeityje ir dabar. Kaimo, miestelio arba miesto istorinės ir kitos atmintinos vietovės ir su jomis susiję įvykiai“Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Bernardinų g. 8
Atsiliepimai
Audronė Petrauskaitė
Pravedžiau pamoką pagal pateiktą pamokos planą 2023 m. lapkričio 15 d. su Vilniaus Sausio 13-osios progimnazijos .D klasės mokiniais Netradicinio ugdymo dienos metu. Pamokos planas labai patiko, tačiau ruduo (t.y. žema oro temperatūra, lietus) smarkiai pakoregavo pamokos planą. Visų pirma, reikėjo sutrumpinti maršrutą, todėl liko neaplankyti Pilies gatvės kiemeliai. Antra, pakoregavau užduotis vaikams: išvykos metu mokiniams reikėjo tik apžiūrėti ir nufotografuoti aplankytąjį kiemelį, o aprašyti aplankytąją vietą, užpildant užduočių lapą jie turėjo savarankiškai ( t.y. tai buvo namų darbų užduotis, kurią liepiau iliustruoti padarytomis fotonuotraukomis). Kadangi mano klasės mokiniai buvo tik šeštokai. todėl man būtų labai pravertusi gido įranga - tiek pasakojant, tiek koordinuojant veiklas. Tai buvo mano klaida, kurią kitą kartą būtinai ištaisysiu.
Panašios pamokos