
Upės vandens kokybinis ir bioįvairovės tyrimas
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Kristina Baranova
Pamoką sukūrė - Kristina Baranova
Ar upės vanduo tinkamas maudynėms?
Mokiniai susipažins su biologiniais indikatoriais, kurie leis spręsti apie vandens tinkamumą maudynėms. Mokydamiesi atlikti cheminius vandens tyrimus lauko sąlygomis, pagilins savo žinias apie cheminių medžiagų įtaką gyviesiems organizmams ir žmonėms.Mokiniai gebės paaiškinti bioindikatorių ir kokybiško vandens ryšį, vandens svarbą ir įtaką mūsų gyvenimui, gebės įvardinti galimas pasekmes viršijant cheminius vandens rodiklius.
Savarankiškai atliks biologinių indikatorių paiešką ir juos identifikuos, taip pat su rinkinio vandens tyrimams pagalba atliks amoniako, amonio jonų likučių, nitritų cheminę analizę.
Šią veiklą galima integruoti į biologijos ir chemijos pamokas apie vandenį ir tirpalus, aplinkosaugą, žmogaus poveikį aplinkai bei pritaikyti gamtos pamokoms.
Pamokos bendraautorė biologijos mokytoja Tatjana Tomaševičienė.
Nuotrauka iš DI Copilot
Pamokos tikslas
Įvertinti vandens kokybę remiantis vandens cheminės sudėties analize ir biologiniais indikatoriais.Pamokos planas
1. Mokiniai kartu su mokytoju ir lydinčiu asmeniu nueina prie upės. Tyrimui parenkama 10-20 metrų ilgio pakrantė su patogiu priėjimu prie vandens.2. Mokytojas atlieka sudominimą pagal pateiktus klausimus.
3. Mokytojas pristato užduotis, pakartoja jų atlikimui reikalingą informaciją.
4. Mokiniai susiskirsto grupėmis, mokytojas paaiškina darbo eigą.
5. Mokiniai atlieka užduotis, pildo darbo lapus.
6. Užbaigimas. Mokiniai reflektuoja pagal pateiktą planą.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Vanduo ir tirpalai, aplinkosauga, žmogaus poveikis aplinkaiPamokos vieta:
Naujosios Vilnios seniūnija, Gerovės parkas
Panašios pamokos