Autoritetai. Epas ,,Rolando giesmė'' ir dabartis
Pamoką sukūrė - Loreta Kindurienė
Kas šiandien yra mano autoritetas Vilniuje?
Kodėl ir kam reikalingi autoritetai? Koks žmogus gali būti autoritetu kitiems?Mokiniai, išnagrinėję prancūzų epą „Rolando giesmė", kelia diskusinius klausimus. Pasirenka savo autoritetą, pristato savo pasirinkimą ir argumentuotai pagrindžia asmeninę nuomonę.
Nuotr. „Rolando giesmės“ įvykiai, XV a. miniatiūra, aut. Simon Marmion
Pamokos tikslas
Pamokos tikslas - įvardyti, kokias charakterio savybes turi turėti žmogus, kuris laikomas autoritetu, sieti literatūrą su tikrovės kontekstu.Pamokos planas
Mokiniai jau yra susipažinę su epo sąvoka.Įvardija, kas yra epas, kokie epai jiems jau yra žinomi. Mokiniai ankstesnėse pamokose yra skaitę epą „Rolando giesmė", išnagrinėję kūrinio siužetą ir ypatingą dėmesį atkreipę į pagrindinių veikėjų savybes.
Mokytojas ir mokiniai pradeda pamoką Vinco Kudirkos aikštėje. Prisimenamas Vincas Kudirka ir jo nuopelnai Lietuvai.
Toliau keliaujama Gedimino prospektu prie „kalbančio" Žemaitės paminklo, ar Karaliaus Mindaugo paminklo.
Kitas žymus istorinis asmuo – Gediminas, kuris „kalba" Katedros aikštėje.
Paskutinis iš pasirinktų žymių žmonių - Lietuvą itin mylėjęs rašytojas Adomas Mickevičius.
Mokytojas siūlo mokiniams pasirinkti vieną iš aptartų istorinių asmenybių ir jį pristatyti kitoje pamokoje. Be pasirinktos istorinės asmenybės, mokytojas prašo pristatyti vieną pasirinktą asmenybę, grupę ar kt. savo nuožiūra ir pagrįsti, kodėl būtent jis imponuoja mokiniui: „Kokie autoritetai yra šiandieniniame jauno žmogaus gyvenime? Kas jie?"
Refleksija.