Dalykinio laiško rašymas visuomenei aktualia tema
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Ramunė Cibulskienė
Pamoką sukūrė - Ramunė Cibulskienė
Ką aš galiu padaryti visuomenės labui?
Šiuolaikinis jaunas žmogus turi išmokti išsakyti ir apginti savo nuomonę, būti neabejingas aplink vykstantiems kultūriniams, socialiniams, politiniams, ekologiniams reiškiniams, dalyvauti sprendžiant socialines problemas, dalintis savo gyvenamosios vietovės aktualijomis ir teikti pasiūlymus, kaip tobulinti vietos bendruomenės gyvenimą.Pamokos metu mokiniai pagilins kritinio mąstymo gebėjimus aplinkosaugos srityje, mokysis atlikti žurnalistinį tyrimą ir, laikydamiesi etiketo bei taisyklingos kalbos reikalavimų, parašys dalykinį elektroninį laišką visuomenei aktualia tema.
Mokiniai grupėmis lankys nustatytus objektus, atliks žurnalistinį tyrimą, stebėjimus fiksuos tyrimo anketoje. Pamokos pabaigoje analizuos surinktą tyrimo medžiagą, drauge išskirs stipriausias ir silpniausias miesto aplinkos tvarkymo vietas, padarys pagrįstas išvadas.
Pamokoje bus naudojamasi mobiliaisiais telefonais, iš anksto sudaryta žurnalistinio tyrimo anketa, elektroninio laiško kalbos patarimų atmintine, rašymo priemonėmis.
Iliustracija iš https://shorturl.at/BOu8e.
Pamokos tikslas
Atlikti žurnalistinį tyrimą, parašyti dalykinį elektroninį laišką aplinkosaugos specialistui.Pamokos planas
1. Pamokos temos, tikslo, uždavinių bei veiklų pristatymas.2. Mokiniai pasiskirsto į grupes po 4-5, į telefonus gauna QR kodus su maršruto objektais, patys susiplanuoja pamokos maršrutą.
3. Išdalinami užduočių lapai ir darbo priemonės.
4. Naudodamiesi programėlėmis pradeda kelionę iki pirmo objekto. Pakeliui ir prie objektų atlieka žurnalistinį tyrimą, stebėjimus žymisi žurnalistinio tyrimo anketoje.
5. Prie paskutinio objekto kiekviena grupė pateikia pagrįstas tyrimo išvadas, bendrai sutaria dėl nustatytų privalumų ir trūkumų.
6. Laikydamiesi etiketo ir kalbos reikalavimų, mokiniai rašo dalykinį elektroninį laišką miesto aplinkos apsaugos specialistui. Parašę laiškus išsiunčia mokytojai įvertinti.
7. Perskaito laiškus, vyksta apibendrinanti diskusija.
8. Refleksijos metu kiekvienas įsivertina savo indėlį grupėje.
Kompetencijos
Komunikavimo
Kūrybiškumo
Pilietiškumo
Socialinė
Temos ugdymo programose
Lietuvių kalba ir literatūra: Ar esame gamtos dalis? 9 kl. Kas pripildo žmonių pasaulį? 8 kl. Dalykinių tekstų rašymas: laiškas, elektroninis laiškas, straipsnis apie mokyklos, paauglių gyvenimo problemas. 8/9 kl. Pilietiškumo pagrindai. Pasinaudodami įgytomis žiniomis ir socialinio bendravimo gebėjimais, mokiniai ugdosi kūrybiškai spręsti socialines problemas, dalinasi savo gyvenamosios vietovės aktualijomis ir teikia pasiūlymus, kaip tobulinti vietos bendruomenės gyvenimą.8/9 kl.Pamokos vieta:
Žirmūnų seniūnija, Neries g. 9, Vilnius
Panašios pamokos