Debatai „Individas ir visuomenė“
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Gintaras Inta
Pamoką sukūrė - Gintaras Inta
Kaip suderinti individo poreikius ir visuomenės gerovę?
Pamokos metu mokiniai, naudodami Karlo Popperio debatų metodą, aiškinsis ar įmanoma suderinti individo poreikius ir visuomenės gerovę. Konstruktyviai dalyvaus debatuose, mokysis tinkamai reikšti argumentuotą poziciją, prieštaravimą ir kritiką.Ugdysis suvokimą apie socialinio gyvenimo įvairovę, tapatumo ir kitybės dinamiką bei bendruomenės įtakos asmens tapatumui prasmę ir svarbą. Lavins praktinius įgūdžius kaip gerbti kito nuomonę ir kitokią pilietinę poziciją.
Rekomenduojame pamoką vesti debatams tinkamoje konferencijų erdvėje, pvz. Vilniaus universiteto salėje, Lietuvos nacionalinės bibliotekos Valstybingumo erdvėje, Vilniaus miesto savivaldybės Tarybos salėje. Erdvę galite pasirinkti ir užsisakyti per mūsų platformą.
Pamokos tikslas
Lavinti komunikavimo ir pilietiškumo kompetenciją, pasitelkiant Karlo Popperio debatų metodą.Pamokos planas
PASIRUOŠIMAS. Minčių lietus / debatų idėjos: suformuluojamas ir išrenkamas debatų probleminis teiginys arba klausimas.Suformuojamos dvi debatų komandos, išrenkami du vertintojai, moderatorius.
Komandos pasiruošia debatų planą.
ĮŽANGA. Debatų moderatorius pristato debatų probleminį teiginį arba klausimą, Karlo Popperio debatų seką.
Vertintojai perskaito debatų vertinimo kriterijus.
PAGRINDINĖ VEIKLA. Karlo Popperio debatai.
PABAIGA. Debatų nugalėtojų paskelbimas. Visos pamokos refleksija. Sukuriama debatų tinklalaidė mokyklai.
Kompetencijos
Komunikavimo
Pilietiškumo
Temos ugdymo programose
11 (III gimnazijos) kl. Etika. Aš ir bendruomenė. Kaip suderinti individo poreikius ir visuomenės gerovę? 11 (III gimnazijos). Lietuvių kalba ir literatūra. Dalyvauja įvairiose komunikavimo situacijose, klausosi ir kalba, atsižvelgdamas į situaciją, tikslą, adresatą. Sakytinių tekstų kūrimas.Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Universiteto g. 3
Atsiliepimai
Aušra Abromaitienė
Pritaikiau Karlo Poperio debatų metodiką pasirinktai temai. Ačiū už idėją.
Vita Budinienė
Pamokai reikėtų skirti 3 pamokų laiką.
Oksana Aleknavičius
Gera pamoka, reikalaujanti pasirengimo.