Donelaičio „Metų“ universalumas
Pamoką sukūrė - Ugnė Ligeikė
Su kokiomis „Metuose“ aprašomomis problemomis susiduriame šiandien?
Raiškiai perskaitys paskirtą Donelaičio „Metų“ epizodą. Epizode regimas problemas atras šiuolaikiniame pasaulyje ir grupėmis sukurs gyvą bei modernią konkrečios Donelaičio teksto dalies vizualizaciją nūdienos kultūros, kalbos bei tradicijų kontekste. Po teksto inscenizacijos įvardins, kokias konkrečias problemas skaitytame epizode išskyrė, aptars, ką ir kodėl tomis eilutėmis norėjo pasakyti Donelaitis, nusakys, kaip keliama problema siejasi su šių laikų visuomene, įvardins, kodėl scenoje rinkosi kurti būtent tokius personažus, nuotaiką, dialogus.Pamokai reikėtų rinktis erdvę, kuri mokiniams leistų pasijusti aktoriais arba žiūrovais, stebinčiais spektaklį: Meno fortas, Vilniaus universiteto teatro salė ir kt.
Pamokos autoriai: lietuvių kalbos mokytoja Ugnė Ligeikė, teatro mokytojas metodininkas Gintaras Tubelis
Pamokos tikslas
Moderniai interpretuoti Donelaičio "Metų" situacijasPamokos planas
UŽDUOTIS1. Klasės draugams išdalinkite lapus, kuriuose jie gali matyti teksto, kurį vizualizuojate, eilutes su jūsų pačių išverstais sunkiau suprantamais žodžiais.
2. Raiškiai, aiškiai ir patraukliai perskaitykite visą tekstą arba atskiras inscenizuojamų situacijų ištraukas.
3. Pristatykite sukurtą etiudą scenoje vaizduodami situacijos perkėlimą į šių dienų realybę. Analizuodami konkrečią problemą arba idėją, perkelkite veiksmą į šiuos laikus, aktualizuokite Donelaičio aprašytas mintis ir idėjas. Vizualizacijai turite 7-10 min.
4. Po inscenizacijos aptarkite, kokias konkrečias problemas skaitytame epizode išskyrėte, ką ir kodėl tomis eilutėmis norėjo pasakyti Donelaitis, kaip keliama problema siejasi su šių laikų visuomene, kodėl scenoje rinkotės kurti būtent tokius dabarties personažus, nuotaiką, dialogus.
5. Atsiskaitymo (teksto skaitymo, aiškinimo, vizualizacijos ir atsakymų į pateiktus klausimus aptarimo) trukmė 15-20 min.
INTEGRUOTA PAMOKA
Integruotos pamokos metu vyksta K. Donelaičio kūrinio „Metai“ epizodų skaitymas, komentavimas bei vizuali analizuojamų problemų aktualizacija šiandieniniame pasaulyje.
Klasės draugai vertina atlikto darbo kokybę, pristatytų problemų aktualumą, interpretacijos originalumą ir šiuolaikiškumą.
Galutinis vertinimas susideda iš mokinių ir mokytojų suminio vertinimo.