holokausto-tema-i-mero-romane-lygiosios-trunka-akimirka_57_01712848951-eb44e6974674df33f0fb742827afeb11.jpg

„Lygiosios trunka akimirką“ - Holokaustas ir aš

Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Inga Korolienė
  • Etika,
    Lietuvių k. ir literatūra,
    Istorija
  • 10 klasei
  • Lauke
  • Panerių memorialas
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 2:15 val.

Ką išgyvenu lankydamasis žydų Holokausto atminimo vietose?

Pamokoje I. Mero romanas „Lygiosios trunka akimirką“ yra siejamas su tikrovės kontekstu – kūrinyje aprašytu Vilniaus getu ir žydų masinių žudynių vieta Paneriuose. Mokiniai suvokia, kad norint geriau pažinti to meto realybę, literatūros kūriniai tampa svarbiu šaltiniu, kuriame atskleidžiami žmogaus likimai, vertybinės nuostatos ir atkuriama istorinė tiesa.

Vilniaus Gaono žydų muziejaus Panerių memorialas liudija apie tragiškus Lietuvos istorijos ir žydų tautos įvykius. Apsilankymas Panerių memoriale dėl šios vietos stipraus emocinio krūvio padeda per asmeninį santykį ugdyti toleranciją ir empatiją Holokausto aukoms, formuoja humanistines vertybines nuostatas, skatina mokinius įsijausti į literatūros kūrinio veikėjų išgyvenimus.

Pamoka turi tarpdalykinių integracijų su istorija, etika.


Iliustracijos šaltinis https://www.jmuseum.lt/lt/ekspozicija/

Pamokos tikslas

Susieti literatūros kūrinį su tikrove, suprasti I. Mero romano veikėjų išgyvenimus.

Pamokos planas

Mokiniai prieš pamoką perskaito I. Mero romaną „Lygiosios trunka akimirką“.

1. Atvykę į pamokos vietą, 2-3 mokiniai skaito iš anksto parengtus pranešimus, kuriuose supažindina savo bendraklasius su Holokausto reiškiniu, papasakoja Vilniaus Panerių memorialo įkūrimo istoriją.
2. Kiekvienas mokinys 15 min. individualiai pasivaikšto, stebi aplinką, įsiklauso, įsigilina į savo išgyvenimus.
3. Mokiniai suskirstomi grupėmis po 4-5 asmenis, jiems išdalinami lapai su užduotimis.
4. Mokiniai grupėse atlieka užduotis, atsako į klausimus, aptaria ir apibendrina savo patirtis.
5. Mokinių grupės pristato savo atliktas užduotis, diskutuojama, apibendrinama.
6. Refleksija. Grįžimas į mokyklą.
7. Namų darbas. Mokiniai internetinėje erdvėje suranda nuotraukų, vaizduojančių memorialus ir paminklus Holokausto aukoms atminti. Remdamiesi šia informacija, rašo 100-120 žodžių esė, kuriame svarsto, apie žmonijos nusikaltimų kilmę bei kiekvieno iš mūsų atsakomybę šiame kontekste.

Kompetencijos

Komunikavimo
Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo

Temos ugdymo programose

Santykis su tradicija XX a. literatūroje. Vertybių patikrinimas: gėrio ir blogio kova.

Pamokos vieta:

Panerių seniūnija, Panerių memorialas
Visos pamokos
Kaip naudotis?