
J. Vaičiūnaitės Vilniaus kodas
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Vilma Kardelytė
Pamoką sukūrė - Vilma Kardelytė
Koks Vilnius atsiskleidžia J. Vaičiūnaitės poezijoje?
Pamokoje nagrinėjama poetės kūryba apie Vilnių, aplankant eilėraščiuose minimas vietas. Kiekvienoje vietoje mokiniai mintinai deklamuoja atrinktus eilėraščius, kuriuose aprašomas lankomas objektas.Taip keliaudami, moksleiviai bando įminti J. Vaičiūnaitės Vilniaus miesto kodą.
Po pamokos mokiniai parašo refleksiją, kaip juos paveikė eilių ir realaus objekto mieste samplaika arba literatūrinį rašinį tema „J. Vaičiūnaitės Vilniaus kodas“.
Maironio literatūros muziejaus nuotrauka, šaltinis https://shorturl.at/On2VH.
Pamokos tikslas
Susipažinti su J. Vaičiūnaitės poezija apie Vilnių.Pamokos planas
1. Klasė susirenka prie Valdovų rūnų. Mokytojas trumpai apžvelgia J. Vaičiūnaitės gyvenimo faktus, susijusius su Vilniumi. Paaiškina užduotį.2. Mokiniai eina sudarytu maršrutu, stabteli nurodytose vietose ir deklamuoja arba raiškiai perskaito J. Vaičiūnaitės eilėraščius:
- Katedros aikštėje, Bonos Sforcos darželyje - „Barbora Radvilaitė", „Žygimantas Augustas“, „Karalienė Bona“;
- prie Karaliaus Mindaugo tilto - „Vieninteliam miestui I“;
- Pilies gatvėje - „Mergaitė su šermuonėliu“;
- prie Vilniaus universiteto centrinių rūmų - „Dailininkai“;
- prie Šv. Jonų bažnyčios - „Ateis sekmadienis / ant duonos tepsim bučinius ir sviestą“;
- prie Aušros vartų - „Apšerkšnijant aukštybėse kryžiams / apsnigta Aušros Vartų gatve“, „Auksinis rožančius“.
3. Pamokos apibendrinimas: mokiniai dalijasi įspūdžiais, kaip miesto vietos veikia eilėraščio suvokimą.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
b1. Skaito įvairaus pobūdžio tekstus, naudojasi įvairiasi informacijos šaltiniais, randa informaciją. B4. Taiko skaitymo strategijas.Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Katedros a. 4, Vilnius
Panašios pamokos