Jurgis Savickis. Netikėti susitikimai
Pamoką sukūrė - Ugnė Ligeikė
Kaip novelių veikėjai elgtųsi sutikę vienas kitą šiandien?
Pamokoje mokiniai sukurs trumpametražio filmo idėją bei scenarijų, režisuos, nufilmuos ir sumontuos filmą, kuriame netikėtoje dabarties situacijoje susitiks skirtingų Savickio novelių veikėjai, atskleis filme susitinkančių veikėjų charakteristiką, Savickio novelėse aptariamas temas ir keliamas problemas, įvardys filme aptariamų temų, problemų, kuriamų charakterių bei vizualinės raiškos pagrįstumą, idėjos motyvaciją.Pamokos autoriai: lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Ugnė Ligeikė, teatro mokytojas metodininkas Gintaras Tubelis.
Pamokos tikslas
Ugdydamiesi kritinį ir kūrybinį mąstymą, mokiniai tobulins kūrimo (režisavimo) įgūdžius, dirbdami grupėmis sukurs trumpametražį filmą, kuriame atskleis ir aktualizuos Jurgio Savickio novelėse regimas temas, problemas, veikėjų charakteristiką.Pamokos planas
UŽDUOTISSukurkite pasirinkto žanro trumpametražį filmą (komedija, drama, detektyvas, melodrama, siaubo filmas, dokumentika ar kt.), kuriame jūsų sugalvotoje situacijoje susitinka ir veikia bent trijų skirtingų Savickio novelių veikėjai ir analizuojama bent viena Jurgio Savickio kūriniuose keliama problema (nužmogėjimas, žmogiškųjų santykių degradacija, abejingumas, nedėkingumas, saviapgaulė, veidmainystė ar kt.) bei personažų reakcija į ją. Turite sukurti ne tik išradingą situaciją ir siužetą skirtingų novelių veikėjų susitikimui, bet taip pat atskleisti problemą, akcentuoti skirtingose novelėse veikiančių herojų asmenybės bruožus, jų raišką šiems susitikus, gebėti kiekvieno veikėjo charakteristiką išsamiai pakomentuoti.
INTEGRUOTA PAMOKA
Integruotos pamokos metu vyksta trumpametražių filmų demonstravimas, komentavimas, aptarimas ir vertinimas.
Mokiniai pristato sukurtą trumpametražį filmą, po peržiūros jį komentuoja.
Klasės draugai vertina atlikto darbo kokybę, originalumą, aktualumą, vizualių sprendimų ir kūrinių analizės sąsajas.
Galutinis vertinimas susideda iš mokinių ir mokytojų suminio vertinimo.