hcmp95418_673705_1710228505-60676077bfbddbfb9fbc3cdf4ae0cbee.jpeg

Kaip pavadinsi, taip nepagadinsi

5
Maksimalus dalyvių skaičius: 24
Pamoką sukūrė - Aušra Barkauskienė
  • Lietuvių k. ir literatūra
  • 5 klasei
    6 klasei
    7 klasei
  • Lauke
  • Vokiečių g.
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 45 min

Ką apie įstaigą pasakoja jos pavadinimas?

Pamokos metu mokiniai vaikšto Vokiečių gatve, tyrinėja bei kūrybiškai interpretuoja pastebėtų įstaigų ir parduotuvių pavadinimus.

Grupuoja juos į lietuviškus ir nelietuviškus, kelia hipotezes ir kūrybiškai interpretuoja pavadinimo pasirinkimo motyvus. Nelietuviškiems pavadinimams siūlo savo vertimus arba kuria naujadarus.

Mokiniai ugdosi pastabumą, komunikavimo, bendradarbiavimo gebėjimus, lavina kūrybiškumo ir pažinimo kompetencijas.

Pamokos aprašymas pritaikytas Vokiečių g., tačiau ji gali vykti bet kurioje pasirinktoje Vilniaus gatvėje, kurioje yra įstaigų su lietuviškais ir nelietuviškais pavadinimais.


Iliustracijos šaltinis https://shorturl.at/aoFI0

Pamokos tikslas

Tyrinėti ir kūrybiškai interpretuoti įstaigų pavadinimus.

Pamokos planas

1. Mokytojas supažindina su pamokos tikslu ir eiga, mokiniai pasiskirsto į grupes.
2. Mokytojas išdalina užduočių lapus, paaiškina užduotį.
3. Mokiniai dirbdami grupėse atlieka užduotis, tam skiriama apie 30 min.
4. Pasibaigus užduotims skirtam laikui, klasė susitinka sutartoje vietoje (pvz., prie Vokiečių g. fontano). Grupės pristato savo darbus.
5. Pabaigoje vyksta pamokos refleksija.

Kompetencijos

Komunikavimo
Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo

Temos ugdymo programose

Leksika

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Vokiečių g.
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?