Meilė ir aistra romane „Miškais ateina ruduo“
Pamoką sukūrė - Ugnė Ligeikė
Kokias emocijas iššaukia romano veikėjų santykio dinamika?
Dirbdami poromis mokiniai pasirinks muzikinį kūrinį arba kūrinius, kurie atspindi pristatomų romano veikėjų santykį. Kūrinį atliks pasirinkta forma (šokis, teatras, skaitymai, gyva muzika, muzikalus pokalbis, performansas ar kt.) taip, kad jame atsispindėtų motyvuota ir pagrįsta veikėjų charakteristika bei jų santykio interpretacija. Po pristatymo argumentuotai pakomentuos savo pasirinkimą, siedami pasirinktą muzikos kūrinį ir atlikimo techniką su romano veikėjų analize.Veikėjų interpretacija susijusi su muzika, taigi pamokai reikėtų rinktis erdvę, skirtą muzikos kūrinių atlikimui: Vilniaus Rotušės salė, Lietuvos nacionalinė filharmonija, Šv. Kotrynos bažnyčia ar kt.
Pamokos autoriai: lietuvių kalbos mokytoja Ugnė Ligeikė, teatro mokytojas metodininkas Gintaras Tubelis.
Pamokos tikslas
Pasirinks konkrečių herojų ryšį atspindintį muzikos kūrinį ir pristatys jo fragmentą taip, kad atlikime atsispindėtų veikėjų charakteristika ir individuali jų santykio interpretacija.Pamokos planas
UŽDUOTISRemdamiesi romano „Miškais ateina ruduo“ veikėjų ir jų tarpusavio santykio analize, pasirinkite konkrečių herojų ryšį atspindintį muzikos kūrinį ir pristatydami poromis atlikite kūrinio fragmentą taip, kad jūsų atlikime atsispindėtų veikėjų charakteristika bei jų santykio interpretacija. Galite jungti kelis muzikos kūrinius. Atlikdami neprivalote dainuoti, galite skaityti, vaidinti, tapyti arba rinktis bet kokią kitą atlikimo techniką, tačiau muzikinis takelio fonogramos arba gyvo atlikimo skambėjimas inscenizacijos metu privalomas. Po pristatymo argumentuotai aptarkite savo pasirinkimą siedami pasirinktą muzikos kūrinį su romano veikėjų santykio analize. Veikėjų grupės: Tilius ir Agnė, Tilius ir Monika, Petras Doveika ir Monika, Agnė ir Monika, Tilius ir Petras Doveika.
INTEGRUOTA PAMOKA
Integruotos pamokos metu vyksta darbų pristatymas, komentavimas, aptarimas ir vertinimas.
Klasės draugai vertina atlikto darbo kokybę, išradingumą, pasirinkto muzikinio kūrinio, jo atlikimo ir kūrinio analizės sąsajų pagrįstumą.
Galutinis vertinimas susideda iš mokinių ir mokytojų suminio vertinimo.