netradicine-pazintis-su-m-k-ciurlionio-kuryba_57_01729589995-b70d71d96e5257f5582fb6f5e8dd5b87.jpg

Netradicinė pažintis su M. K. Čiurlionio kūryba

Maksimalus dalyvių skaičius: iki 20
Pamoką sukūrė - Ramunė Cibulskienė
  • Dailė,
    Lietuvių k. ir literatūra
  • 6 klasei
    7 klasei
    8 klasei
  • Lauke
  • Vingio parkas
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 2:15 val.

Kaip pasakyti kitaip su Čiurlioniu?

Susipažindami su M. K. Čiurlionio kūryba, mokiniai netradiciškai, išradingai ir linksmai paminės 150-ąsias jo gimimo metines. Keliaudami Vingio parke, moksleiviai aplankys parodą po atviru dangumi, kurios dėka bevardžiai Vingio parko takai pavadinti dailininko paveikslų vardais.

Mokinių grupelės ieškos šalia takų įrengtų informacinių stendų su M. K. Čiurlionio paveikslų kopijomis ir trumpu jų aprašu, suradę pažymės jų vietas parko žemėlapyje, susipažins su pateikta stende informacija, tyrinės paveikslus, mąstys, kodėl takui suteiktas būtent toks pavadinimas.

Atlikę užduotį grįš į sutartą vietą, aptars kaip sekėsi kiekvienai grupei, kiek informacinių stendų surado ir pažymėjo žemėlapyje. Išklausę žaidimo „Alias, arba pasakyk kitaip“ taisykles, žais žaidimą su dailininko paveikslų kopijų kortelėmis.

Pamokos pabaigoje reflektuos ir dalinsis įspūdžiais.

Reikalingos priemonės: mobilieji telefonai, Vingio parko žemėlapiai, žaidimo kortelės, refleksijos lapas. Parengtos užduotys pateikiamos pamokos medžiagoje.


Fotografija pamokos autorės

Pamokos tikslas

Išreikšti savo santykį su menu per M. K. Čiurlionio paveikslus.

Pamokos planas

1. Pradžia prie skulptūros „Vienybės medis“. Mokiniai susipažįsta su pamokos planu, veiklomis, aptaria siektiną rezultatą, pasiskirsto į grupes.
2. Užduočių atlikimas: per sutartą laiką grupės ieško įrengtų informacinių lentelių su M. K. Čiurlionio paveikslais ir pažymi žemėlapyje jų vietą.
3. Susipažįsta su lentelėje pateikta informaciją, įsidėmi paveiklso kompoziciją, koloritą. Eidami taku diskutuoja, kodėl takui parinktas būtent šis dailininko paveikslas.
4. Sugrįžę į sutartą vietą, dalijasi rezultatais, grupėmis žaidžia žaidimą „Alias, arba pasakyk kitaip“, naudodami korteles su dailininko paveikslų kopijomis (žaidimo taisyklės ir kortelės pateiktos pamokos medžiagoje).
5. Refleksija sukuriant akrostichą Čiurlioniui.

Kompetencijos

Komunikavimo
Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo

Temos ugdymo programose

Lietuvių kalba ir literatūra. Vaizduotės vingiai. (6 klasė) IV ciklas. Kaip menas gali padėti augti? (7 klasė) Kodėl žmonės kuria? Kas yra saviraiška? (8 klasė) Dailė. Idealai, vertybės, asmenybės (M. K. Čiurlionis). (6-8 kl.) Mokosi geriau suprasti save, kitą ir supantį pasaulį interpretuodami dailės kūrinius. Išsamiai apibūdina sudominusį kūrinį, išsako originalių pastebėjimų (B2.4)

Pamokos vieta:

Vilkpėdės seniūnija, Vingio parkas
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?