Partizano dienoraščio kūrimas
Maksimalus dalyvių skaičius: iki 20
Pamoką sukūrė - Ramunė Cibulskienė
Pamoką sukūrė - Ramunė Cibulskienė
Ką parašytų Vilniaus partizanas?
Mokiniai, naudodamiesi žemėlapių programėle, atvyksta į neišlikusio partizanų štabo pastato vietą, palygina ją su vaizdu 1944 m. miesto plane. Išklauso istoriją apie buvusio pastato konspiraciniame bute besislapsčiusį partizaną Daumantą, tęsia kelionę į partizano Juozo Lukšos-Daumanto atminimui skirtą skverą.Naudodamiesi pateiktais žemėlapiais, tyrinėja dabartinį gatvių išsidėstymą, jų pavadinimus, bando įsivaizduoti to meto neišlikusius medinius pastatus, daro išvadas apie vietos pasikeitimą.
Susėdę skvere ant suoliukų, prisiminę pamokos metu matytas vietas ir pasakojimus, mėgina įsikūnyti į partizano asmenybę. Atlieka kūrybinę užduotį - kuria partizano dienoraščio įrašą, naudodamiesi pateiktu žodžių banku. Komentuoja ir vertina kūrybinius darbus.
Reikalingos priemonės: A4 popieriaus lapai, kietesni segtuvai lapui pasidėti, rašikliai, kopijos su žodžių banku, miesto žemėlapio kopijos, mobilieji telefonai.
Iliustracija iš https://shorturl.at/zIuc1 .
Pamokos tikslas
Susipažinti su dienoraščio žanru, mokytis rašyti dienoraštį.Pamokos planas
Prieš pamoką mokiniai pakartoja ką žino apie partizanų veiklą Lietuvoje, aptaria kelių partizanų asmenybes, perskaito jų dienoraščių pavyzdžius.1. Mokiniai atvyksta į pirmą objektą - neišlikusio partizanų štabo pastato vietą (Minties g. 6).
2. Mokytoja pristato pamokos temą, tikslą, uždavinius, numatomas veiklas bei laukiamą rezultatą.
3. Moksleiviai, naudodamiesi žemėlapiais ir 1944 m. miesto planu, tyrinėja vietovę, gatvių išsidėstymą, jų pavadinimus, bando įsivaizduoti, kaip atrodė čia stovėjęs medinis partizanų štabo pastatas. Daro išvadas apie vietos pasikeitimus.
4. Tęsia kelionę į partizano Juozo Lukšos-Daumanto skverą.
5. Susėdę skvere ant suoliukų kuria partizano dienoraščio įrašą, naudojasi žodžių banku.
6. Skaito atliktus darbus, įvertina pagal kriterijus (pateikti pamokos medžiagoje).
7. Refleksija, naudojant klausimyną manoapklausa.lt.
8. Skiriami namų darbai, grįžtama į mokyklą.
Kompetencijos
Komunikavimo
Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pilietiškumo
Temos ugdymo programose
Lietuvių kalba ir literatūra. Kaip papasakoti apie save? Dienoraštis – savos istorijos pasakojimas. Kokias patirtis atskleidžia dienoraštis? (8 klasė) Kuriami įvairių žanrų tekstai, pavyzdžiui, apsakymas, eilėraštis, filmo scenarijus, įsivaizduojamas knygos veikėjo dienoraštis, portretas. (9/10 klasė) Istorija. Kaip dirbti su rašytiniais šaltiniais? Istorijos žemėlapio nagrinėjimas. (8 klasė) Nagrinėjame istorinės asmenybės portretą. (9 klasė) Lietuvos partizaninis karas su SSRS. (10 klasė)Pamokos vieta:
Žirmūnų seniūnija, Tuskulėnų g. 41
Atsiliepimai
Ramunė Cibulskienė
Sudominau savo sukurtos pamokos idėja savo kolegę lituanistę Iloną, o kadangi abi mokome 8b klasę, sutarėme išbandyti savivaldybės dovanotą gimnazijai gido įrangą ir įveikti numatytas pamokis užduotis. Viskas pavyko, mokiniai neišsigando net lapkričio darganos:) Užpildytos refleksijos anketa parodė, kad mokiniam tokios veiklos patinka ir noriai jas atlieka.
Ilona Akinskienė
Iš įprastinės mokyklos aplinkos išeiti visada naudinga. Tuo įsitikinome dalyvaudami kolegės Ramunės sukurtoje pamokoje 'Partizano dienoraščio kūrimas'. Reflektuodami mokiniai teigė, kad sužinojo naujų ir įdomių dalykų apie partizaninį judėjimą Lietuvoje, jautėsi 'reikšmingi' su gido įranga keliaudami nuo vieno objekto prie kito.
Panašios pamokos