
Paukščių balsai – gydomoji gamtos galia
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Aurimas Markevičius
Pamoką sukūrė - Aurimas Markevičius
Kurie gamtos garsai gydo?
Integruota biologijos, fizikos ir literatūros pamoka, kurios metu įvairiais aspektais apžvelgiama, kaip garsai veikia pojūčius, atkuria ir stiprina sveikatą.Atvykę į miesto parką, mokiniai tyrinėja garsus, kurie stipriausiai veikia klausą – tuos, kurie ateina iš miesto aplinkos ir kurie sklinda iš gamtos. Jie įvardija, kurie garsai palankesni žmogaus sveikatai, pagrindžia savo teiginius.
Lyginama triukšminga miesto ir rami gamtos aplinka, gilinamasi, kokio stipro ir dažnių garsus skleidžia paukščių giesmės. Mokiniai stengiasi atpažinti ir įvardyti kuo daugiau girdimų paukščių rūšių.
Gamtos potyrius mokiniai lygina su Rėjaus Bredberio romano „Pienių vynas“ veikėjų pajautomis.
Reikalingos priemonės: išmanieji telefonai su programėle „BirdNET“, žinynas „Lietuvos paukščiai“, garso matuoklis.
Pamoką sukūrė Vilniaus Jono Laužiko konsultacinio-mokymo centro biologijos mokytoja Agnė Patejūnienė, fizikos mokytoja Daiva Stasiūnienė ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas Aurimas Markevičius.
Nuotraukos šaltinis: canva.com
Pamokos tikslas
Susipažinti ir praktiškai patirti, kaip paukščių balsai veikia sveikatą.Pamokos planas
1. Pamokos temos, tikslo, vertinimo kriterijų pristatymas (5 min.)2. Fizikos mokytojas supažindina su paaiškina garso sąvoka, kaip garso stipris veikia žmogaus sveikatą. Garso matuokliu matuojama ir įvertinama parko garsinė aplinka (10 min.)
3. Aplinkos garsų klausymas, gamtos ir miesto garsų atskyrimas, savo emocijų stebėjimas (3 min.)
4. Mokiniai bando atpažinti paukščių balsus naudodamiesi programėle „BirdNET“ (12 min.)
5. Mokiniai skaito R. Bredberio romano „Pienių vynas“ ištrauką, lygina savo pajautimus gamtoje su kūrinio veikėjų išsakomais potyriais (10 min.)
6. Įsivertinimas ir refleksija. Mokiniai dalijasi įspūdžiais, ką sužinojo, patyrė, kaip pasijuto gamtoje, klausydami paukščių balsų (5 min.)
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Biologija: Paukščiai. Fizika: Garsas. Literatūra: Kaip save suvokia ir jaučiasi jaunas žmogus? Atrasti savąjį „aš“. Rėjus Bredberis „Pienių vynas“.Pamokos vieta:
Verkių seniūnija, Santariškių g. 7, Vilnius
Atsiliepimai
Ramunė Cibulskienė
Dalyvavau su 8b klase. Per lietuvių kalbos pamoką nagrinėjame Rėjaus Brėdberio romaną ,,Pienių vynas', tad pasinaudojau mokytojų siūloma pamoka ir vedžiau ją gimnazijos kieme. Klausėmės paukščių garsų, išmoko mokiniai naudotis programėle BirdNet (ir mane pamokė:), atpažinome net apie 10 Lietuvoje jau čiulbančių ir lizdus kraunančių paukščių. Koks nustebimas: Minties g. Vilniaus centre, gimnazijos kieme, užfiksavome besidarbuojantį genį!!! Tęsime darbą atlikdami projektą apie vieną pasirinktą išgirstą gimnazijos kieme paukštį. Puikios emocijos klausantis paukščių. Dėkojame už puikią pamokos idėją pamokos kūrėjoms! Vilniaus Joachimo Lelevelio inžinerijos gimnazijos mokytoja Ramunė Cibulskienė

Norūna Grybienė
Labai patiko tema. Ją adaptavau pirmokams, vykdydama fenomenais grįstą ugdymą - fenomenas AUSIS.
Panašios pamokos