Salomėja Nėris: patirti poetinį žodį
Pamoką sukūrė - Ugnė Ligeikė
Kaip perteikti poetinę patirtį be žodžių?
Dirbdami grupėmis mokiniai sukurs išradingą bežadę pasirinkto Salomėjos Nėries eilėraščio interpretaciją. Analizės raiškai kiekviena grupė pasitelks vieną iš nurodytų meno technikų: vaizdų koliažą (fotografija, paveikslai, filmai), muzikos garsus, judesį, teatrą arba dizainą (madų šou arba industrinis dizainas). Bežadę eilėraščio interpretaciją kiekviena grupė pristatys auditorijai. Po pristatymo pakomentuos pasirinkto eilėraščio analizės ir bežadės vizualizacijos santykio pagrįstumą.Pamokai reikėtų rinktis erdvę, kuri mokiniams leistų pasijusti aktoriais arba žiūrovais, stebinčiais spektaklį: Meno fortas, Vilniaus universiteto teatro salė ir kt.
Pamokos autoriai: lietuvių kalbos mokytoja Ugnė Ligeikė, teatro mokytojas metodininkas Gintaras Tubelis.
Pamokos tikslas
Sukurti bežodę S. Nėries teksto interpretaciją, naudojant menines technikas.Pamokos planas
UŽDUOTIS:Pasirinkite vieną iš pateiktų Nėries eilėraščių, siedami jį su poetės gyvenimo kontekstu, grupėmis sukurkite ir pristatykite bežadę eilėraščio analizę.
Analizei pasitelkite vieną iš nurodytų meno technikų:
I grupė: vaizdų koliažas (paveikslai, fotografijos, filmų ištraukos ir kt.);
II grupė: muzikos garsai (muzikos takelių, pavienių garsų jungimas, autorinė kūryba ir kt.);
III grupė: judesio performansas (šokis);
IV grupė: dizainas (madų šou arba industrinis dizainas);
V grupė: teatras.
Jungti meno technikų tarpusavyje negalite.
Prieš pristatymą auditorijai perskaitykite pasirinktą eilėraštį, pristatę gebėkite paaiškinti ir argumentuotai pagrįsti kiekvieno Jūsų pristatyme atsispindėjusio pasirinkto meno elemento ir analizuoto Nėries teksto sąsają. Jūsų pristatymas turi atspindėti ne tik Salomėjos Nėries eilėraščio esmę, individualią teksto interpretaciją, bet taip pat pasirinkto kūrinio sąsajas su poetės biografija.
INTEGRUOTA PAMOKA
Integruotos pamokos metu vyksta darbų pristatymas, komentavimas, aptarimas ir vertinimas.
Klasės draugai vertina atlikto darbo kokybę, išradingumą, eilėraščio analizės ir autorės biografijos sąsajų pagrįstumą.
Galutinis vertinimas susideda iš mokinių ir mokytojų suminio vertinimo.