
Smulkioji tautosaka šiuolaikinio mokinio akimis
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Almantė Mankauskienė
Pamoką sukūrė - Almantė Mankauskienė
Ko šiandien mus moko senosios patarlės ir mįslės?
Mokiniai susipažins su smulkiosios tautosakos žanrais (mįslėmis, patarlėmis, priežodžiais) ir mokysis suprasti jų reikšmę.Ramioje vietoje mokiniai kūrybiškai interpretuos tautosaką: mokinių grupės ištrauks užduotį (patarlę, priežodį, mįslę) ir sukurs ją atspindinčią gyvąją skulptūrą arba pantomimos scenelę, įtraukdami aplinkoje esančius objektus (suolus, kelią, akmenį, duobę, upę ir pan.). Kitos grupės spės, kokia mįslė ar patarlė pavaizduota.
Pabaigoje mokiniai reflektuos apie savo patirtis, interpretuos, ką mįslės ir patarlės reiškia šiuolaikiniame gyvenime.
Pamokoje ugdomas mokinių kūrybiškumas, kultūrinis sąmoningumas, lavinami bendradarbiavimo įgūdžiai.
Paveikslėlis sukurtas naudojant „ChatGPT“.
Pamokos tikslas
Susipažinti su smulkiąja tautosaka, kūrybiškai atvaizduoti, interpretuoti prasmę.Pamokos planas
1. Įžanga (10 min.)Mokytojas paaiškina, kas yra smulkioji tautosaka ir kokie jos žanrai, pristato pamokos tikslą ir eigą.
2. Užduočių atlikimas grupelėmis (30 min.)
Grupės traukia užduotį, stato gyvąją skulptūrą arba pantomimos scenelę, atspindinčią prasmę. Kitos grupės spėja, kokia mįslė ar patarlė pavaizduota.
3. Refleksija (15 min.)
Įsivertinimas, kūrybiškas prasmių interpretavimas šiandienos aktualijoms.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Patarlės, priežodžiai, mįslės ir minklėsPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Bernardinų sodas
Panašios pamokos