Lyderio kalba nuo kalno
Maksimalus dalyvių skaičius: iki 30
Pamoką sukūrė - Ramunė Cibulskienė
Pamoką sukūrė - Ramunė Cibulskienė
Kaip turi kalbėti lyderis?
Modernėjančiame pasaulyje svarbu išmokti glaustai, sklandžiai ir įtaigiai kalbėti. Viešasis kalbėjimas dažnai kelia baimę įvairaus amžiaus žmonėms. Tačiau, išmanant kalbos struktūrą, improvizuojant ir daug kartų praktikuojantis, ši baimė gali būti įveikiama.Pamokos metu netradicinėje aplinkoje, gamtos apsuptyje, ant kalno ar piliakalnio (nes lyderiai mėgsta kalbėti iš aukštai), mokiniai sukurs ir pasakys lyderio kalbą. Tai suteiks pasitikėjimo savo jėgomis, padės įveikti scenos baimę, ugdys saviraišką, fantaziją, kūrybiškumą.
Pamoka sukurta prie Pūčkorių piliakalnio, bet gali būti vedama bet kurioje Vilniaus vietoje, kur yra kalnų. Idėja pritaikyta 5-11 klasių mokiniams. Norint mokytis vieniems iš kitų, galima organizuoti pamoką dviems skirtingoms klasėms.
Reikalingos priemonės: mobilieji telefonai su interneto ryšiu ir įdiegta aukštimačio programėle (pvz., „Altimeter“), spausdinta arba skaitmeniniu būdu pateikta pamokos medžiaga.
Nuotrauka iš https://bitly.cx/iSSQS
Pamokos tikslas
Sukurti ir viešai pasakyti trumpą, įtaigią lyderio kalbą.Pamokos planas
1. Pamokos pradžia prie Pūčkorių piliakalnio informacinio stendo Pavilnių regioniniame parke. Mokiniai pasidalija į komandas, sukuriama bendra pokalbių grupė pamokos medžiagai ir atsakymams skelbti.2. Užduoties atlikimas. Mokiniai įveikia 5 stoteles, kiekvienoje jų nagrinėjami skirtingi pasirengimo lyderio kalbai etapai: sužadinimas, lyderio portretas, oratorystė, lyderio kalbos kūrimas ir sakymas.
3. Užbaigimas 5 stotelėje. Refleksija taikant žvaigždės metodą, geriausių kalbų rinkimas, skiriami namų darbai.
Kompetencijos
Komunikavimo
Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo
Pilietiškumo
Skaitmeninė
Temos ugdymo programose
Lietuvių kalba ir literatūra. Pasirenka tinkamiausias pasirengimo kalbėti ir kalbėjimo strategijas iš pasiūlytųjų (A4.3.4). (5-8 klasė) Tikslingai naudojasi tinkamiausiomis pasirengimo kalbai ir kalbėjimo strategijomis (A4.3.3) bei numato, kokios rengimosi kalbėti (kalbos turinio ir paties kalbėjimo planavimo), kalbėjimo strategijos asmeniškai tinkamos (A4.1.4). (9-11 klasė) Istorija. A3.Asmenybių vaidmuo istorijoje. (5-10 klasė). C3. Istorijos liudytojai mūsų aplinkoje. (5-6 klasė) B2. Istorinės erdvės supratimas (suvokimas). (7-8 klasė) D2. Istorinio pasakojimo kūrimas. (9-11 klasė)Pamokos vieta:
Naujosios Vilnios seniūnija, Pūčkorių piliakalnis
Atsiliepimai
Audronė Petrauskaitė
Pamoką pravedė Vilniaus Sausio 13-osios progimnazijos Istorijos ir Lietuvių kalbos mokytojos dėvimės mokinių klasėms 2024 lapkričio 19 d. Pamokos medžiaga buvo panaudota kūrybiškai. Kalnas pasirinktas taip pat ne tas, kuris buvo nurodytas.Buvo pasirinkta kalbos tema 'Ko mes galime pasimokyti iš istorijos?'. Mokiniams patiko.
Panašios pamokos