
Tikroviško ir metaforiško teksto kūrimas
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Aušra Šilanskienė
Pamoką sukūrė - Aušra Šilanskienė
Ar miesto erdvės gali tapti įkvėpimo šaltiniu?
Šia pamoka siekiama kūrybiškumo ugdymo ir patirtinio mokymosi jungties.Semdamiesi įkvėpimo Vilniaus miesto atviroje erdvėje, mokiniai mokysis realistinio ir metaforiško meninio vaizdavimo būdų: pasirinkę patikusį miestovaizdį (skverą, aikštę, gatvę, lauko kavinę ar kt.)., kurs miniatiūrą, kuria perteiks tiesiogiai matomo vaizdinio tikroviškumą ir metaforiškumą.
Pamokoje atviros, individualiai pojūčiais suvokiamos miesto erdvės tampa kūrybiškumo šaltiniu, padeda ugdyti kalbinius gebėjimus tų mokinių, kurie sakosi neturį vaizduotės.
Vėliau savo kūrybinę veiklą mokiniai pratęs klasėje – rodys nufotografuotą miestovaizdžio fragmentą ir dalysis tiesioginio įspūdžio pagrindu sukurtomis miniatiūromis, naudojant realistinį ir metaforišką meninio vaizdavimo būdus.
Pamokos iliustracija https://shorturl.at/sfziZ
Pamokos tikslas
Susipažinti su objektyviu ir subjektyviu meninio vaizdavimo būdais.Pamokos planas
1. Pamoka pradedama mokiniams susėdus Vingrių šaltinių skvero laisvalaikio zonoje. Mokytojas paaiškina, kuo skiriasi realistinis ir metaforiškas vaizdavimas.2. Mokytojas paaiškina ir skiria užduotį: mokiniai pasiskirsto poromis, pasirenka jiems patinkantį vaizdinį, jį nufotografuoja ir kuria miniatiūrą, remdamiesi konkrečiais matomo reginio įspūdžiais. Siekdami tikroviškumo. Į tekstą įtraukia skirtingais pojūčiais suvokiamas detales.
3. Nuotraukas ir sukurtus tekstus mokiniai pristato klasėje.
4. Pamokos apibendrinimas. Mokiniai aptaria realistinio ir metaforiško meninio vaizdavimo skirtumus, reflektuoja apie savo kūrybinės veiklos patirtį.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Meninio vaizdavimo būdai (realistinis, metaforiškas); teksto kūrimasPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Vingrių šaltinių skveras
Panašios pamokos