atgal-i-vilniu_1726566445-c7b9a97ef38d81dd8129e55a03bd4f75.jpg

Skaitymo nuotykiai komikse apie Vilnių

5
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Loreta Kindurienė
  • Lietuvių k. ir literatūra
  • 7 klasei
  • Lauke
  • Arsenalo g. 5
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 1:30 val.

Ar skaityti gali būti paprasta ir smagu?

Pamoka skirta vaikų skaitymo įgūdžiams lavinti. Mokiniai vis dažniau susiduria su sunkumais skaitydami ilgesnius tekstus, todėl galimybė suderinti skaitymą su pramoga gali padėti jiems labiau įsitraukti į skaitymo pasaulį.

Justino Žilinsko ir P. V. Jankūno sukurtas grafinis miesto metraštis „Atgal į Vilnių!" yra parašytas paaugliams priimtinu komikso žanru, todėl mokiniams lengviau patirti sėkmę skaitant, pavyzdžiui, užbaigiant knygą.

Pamoka vedama Gedimino kalno apžvalgos aikštelėje – vietoje, iš kurios atsiveria Vilniaus panorama ir matoma Gedimino pilis, svarbus simbolis knygoje. Pamokos metu mokiniai tampa metraštininkais – naudodami komikso žanrą, jie aprašo savo nuotykius Vilniuje, įterpdami matomus objektus ir (arba) personažus, kuriais gali tapti praeiviai, klasiokai, paukščiai ir pan. Pamokos pabaigoje mokiniai pristato sukurtus komiksus klasės draugams ir reflektuoja savo darbą. Mokiniai gali dirbti individualiai arba grupėse.

Pamokoje skatinamas skaitymo džiaugsmas, knygų pažinimas bei mokinių kūrybiškumo ugdymas.

Naudojamos priemonės: įvairaus dydžio popieriaus lapai, pieštukai, flomasteriai, kitos piešimo priemonės.


Nuotrauka iš https://shorturl.at/bQQsM

Pamokos tikslas

Lavinti mokinių skaitymo, kūrybiškumo įgūdžius, sieti asmeninę patirtį su literatūra.

Pamokos planas

Prieš pamoką mokiniai perskaito J. Žilinsko ir P. V. Jankūno knygą „Atgal į Vilnių!“

1. Įžanga. Mokytojas pristato pamoką, jos tikslą, uždavinius, eigą.
2. Aptariami pagrindinių veikėjų - paauglių Simo ir Aistės portretai (kas jie tokie, kokius nuotykius patiria ir kt.).
3. Minčių lietus. Mokinių klausiama, iš kokių simbolių, asmenybių yra labiausiai atpažįstamas Vilnius. Atsakymai fiksuojami, aptariami ir apibendrinami.
4. Pagrindinė veikla. Pamokos vietoje bandoma surasti, atpažinti simbolius, kuriuos yra įvardiję mokiniai. Mokytojas kviečia sukurti komiksą apie savo nuotykį Vilniuje, įterpiant matomus objektus ir / arba personažus.
5. Darbų pristatymas ir aptarimas. Refleksijos.

Kompetencijos

Komunikavimo
Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo

Temos ugdymo programose

Litertūros konteksto siejimas su tikrove.

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Arsenalo g. 5
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?