Vilnius prabyla Juditos Vaičiūnaitės eilėmis
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Vilma Veličkienė
Pamoką sukūrė - Vilma Veličkienė
Ar miestas gali įkvėpti kūrybai?
Pamokoje nagrinėjama poetės Juditos Vaičiūnaitės kūryba. Nors poetė gimė ir augo Kaune, po studijų liko gyventi Vilniuje. Jos kūryboje itin gausu Vilniaus spalvų, garsų, kvapų, todėl poetė dar buvo vadinama Baltąja Vilniaus lelija.Mokiniai lanko J. Vaičiūnaitės kūryboje paminėtas Vilniaus vietas, jose skaito atitinkamus poetės eilėraščius. Toks skaitymas viešoje vietoje leidžia pajusti savitą poetės ryšį su miestu, kuris yra jauki, natūrali žmogaus erdvė, jo namai.
Mokiniai, aplankydami šiuos objektus, supras, kad J. Vaičiūnaitės kūryboje miestas tampa darnia erdve, saugančia meną ir kultūrą. Sužinos, kad miesto aplinka, istorija, architektūra gali būti įkvėpimo šaltiniu, skatinti kurti.
Nuotrauka iš https://shorturl.at/rQRX8.
Pamokos tikslas
Susipažinti su J. Vaičiūnaitės kūryba, aplankant joje minimas Vilniaus vietas.Pamokos planas
1. Pradžia prie Šv. Kotrynos bažnyčios, kur netoliese gyveno Judita Vaičiūnaitė. Mokytoja trumpai pristato svarbiausius poetės biografijos faktus, gyvenimo momentus Vilniuje, apžvelgia J. Vaičiūnaitės kūrybą.2. Mokytoja paskirsto mokinius į grupes po 4-5, išdalina lapus su J. Vaičiūnaitės eilėraščių ištraukomis. Visi kartu keliauja ir aplanko 4 Vilniaus miesto objektus, kurie aprašomi J. Vaičiūnaitės poezijoje: Šv. Kotrynos bažnyčią, Aušros vartus, Vilniaus universitetą, Šv. Kryžiaus (Bonifratrų) bažnyčią. Objektų lankymo eiliškumas pasirinktinas.
3. Prie kiekvieno objekto mokiniai turi surasti eilėraštį, kuriame jis vaizduojamas. Greičiausiai eilėraštį suradusi grupė perskaito eilėraščio ištrauką ir įvardija objektą.
4. Kad mokiniai geriau suvoktų poetės eiliavimo stilių, jie gali atlikti papildomą užduotį - iš pabirusių eilučių surinkti eilėraštį, kurį neseniai perskaitė. Tokia pati užduotis atliekama prie visų keturių objektų.
5. Pabaigoje mokiniai dalijasi įspūdžiais, ką patyrė skaitydami J. Vaičiūnaitės eiles poetei artimose erdvėse. Diskutuoja, ar miesto aplinka gali būti įkvėpimo šaltiniu. Galbūt kažką aplanko įkvėpimas sukurti eilėraštį apie savo patirtį pamokoje.
Kompetencijos
Komunikavimo
Kultūrinė
Pažinimo
Temos ugdymo programose
B1.Skaito įvairaus pobūdžio tekstus, naudojasi įvairiais informacijos šaltiniais, randa informaciją. B2.Aptaria skaitomus tekstus, analizuoja, interpretuoja, daro išvadas, remdamasis literatūros žiniomis.Pamokos vieta:
Naujamiesčio seniūnija, Vilniaus g.30
Panašios pamokos