Žemaitės ir Katrės dialogas
Pamoką sukūrė - Ugnė Ligeikė
Ar žmogus – socialinės ir kultūrinės santvarkos kalinys?
Mokiniai poromis sukurs išradingą Žemaitės ir Katrės dialogą netikėtoje (fantastinėje arba tikroviškoje) susitikimo situacijoje, kurioje moterys dalijasi patirtimi, klausimais ir atsakymais, raiškiai perskaitys jį auditorijai. Dialogą kurs remdamiesi individualiu autorės biografijos ir charakterio vertinimu, taip pat pagrindinės kūrinio veikėjos literatūrinio portreto analize ir patirtimi. Dialoge atskleis pagrindinius faktus apie Žemaitės gyvenimą ir kūrybą, autorės gyvenamosios epochos kontekstą, joje regimas problemas, aptars Katrės gyvenimo tragediją, moters charakterį, ją supančius žmones ir aplinką, nusakys įsivaizduojamą autorės ir jos sukurtos veikėjos santykį.
Pamokai reikėtų rinktis erdvę, kuri mokiniams leistų pasijusti aktoriais arba žiūrovais, stebinčiais spektaklį: Meno fortas, Vilniaus universiteto teatro salė ir kt.
Pamokos autoriai: lietuvių kalbos mokytoja Ugnė Ligeikė, teatro mokytojas metodininkas Gintaras Tubelis.
Pamokos tikslas
Sukurti Žemaitės ir Katrės dialogą netikėtoje moterų susitikimo situacijoje.Pamokos planas
UŽDUOTISPoromis sukurkite išradingą, šiuolaikišką Žemaitės ir Katrės dialogą netikėtoje (fantastinėje arba tikroviškoje) moterų susitikimo situacijos, kurioje moterys dalijasi patirtimi, klausimais ir atsakymais. Kurdami dialogą remkitės individualiu autorės biografijos ir charakterio vertinimu, taip pat pagrindinės kūrinio veikėjos literatūrinio portreto analize. Dialogą raiškiai perskaitykite arba suvaidinkite auditorijai. Pokalbyje atskleiskite pagrindinius faktus apie Žemaitės gyvenimą ir kūrybą, autorės gyvenamosios epochos kontekstą, joje regimas problemas, aptarkite Katrės gyvenimo tragediją, moters charakterį, ją supančius žmones ir aplinką. Nusakykite įsivaizduojamą autorės ir jos sukurtos veikėjos santykį.
INTEGRUOTA PAMOKA
Integruotos pamokos metu vyksta dialogų pristatymas, darbų komentavimas, aptarimas ir vertinimas.
Klasės draugai vertina atlikto darbo kokybę, originalumą, pateiktos informacijos apie veikėją ir autorę, jos gyvenamąjį laikotarpį išsamumą, pagrįstumą, dialogo parnerių santykį.
Galutinis vertinimas susideda iš mokinių ir mokytojų suminio vertinimo.