simetrija-vilniaus-architekturoje_57_01733781438-915c6772a59a6aaf86d6c08ff8f4ef9c.jpg

Simetrija Vilniaus architektūroje

Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Alma Mikalauskienė
  • Matematika
  • 6 klasei
  • Lauke
  • Katedros a. 2, Vilnius
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 1:30 val.

Kaip pastatai atspindi tvarką ir pusiausvyrą?

Mokiniai pasikartos simetrijos ir koordinačių sistemos principus, žinias praktiškai įtvirtins tyrinėdami Vilniaus arkikatedros architektūrą.

Katedros aikštėje mokiniai stebės arkikatedros formas ir struktūrą, atkreipdami dėmesį į simetrijos elementus pastate. Identifikuos simetrijos ašis ir kitus geometrinius elementus, būdingus šiam istoriniam pastatui.

Atliks grupinę užduotį - naudodami pateiktą koordinačių sistemą, atvaizduos Vilniaus arkikatedros kontūrą ir užrašys taškus, kurie atspindi pastato architektūrinę struktūrą. Ieškos ir nupieš daugiau simetriškų elementų, kuriuos pastebės ant arkikatedros sienų ar viduje.

Pabaigoje mokiniai nupieš simetrišką savo svajonių pastatą, taikydami pamokoje įgytas žinias.

Pamokos tikslas

Įtvirtinti žinias apie simetrijos principus, supažindinti su jų taikymu architektūroje.

Pamokos planas

1. Temos pristatymas. Trumpas įvadas apie simetrijos naudojimą architektūroje, paaiškinant, kad simetrija ne tik suteikia pastatams estetinio grožio, bet ir padeda sukurti struktūrinį stabilumą.

2. Mokytojas primena teoriją apie simetrijos rūšis ir koordinačių sistemos principus, parodo arkikatedros kontūro nuotrauką su pažymėtais keliais taškais ir simetrijos ašimis.

3. Mokiniai piešia pastato kontūrą, naudodami koordinačių sistemą ir pažymėtus taškus. Jie lygina savo piešinius su tikruoju arkikatedros fasadu ir aptaria, kaip simetrija padeda pasiekti taisyklingą ir harmoningą pastato struktūrą.

4. Svajonių pastato kūrimas. Mokiniai kuria simetrišką svajonių pastatą, naudodami koordinačių sistemą: piešia pastato kontūrą, pažymi pagrindinius taškus ir simetrijos ašis.

5. Pristatymas ir refleksija. Mokiniai pristato savo sukurtus svajonių pastatus, paaiškina, kaip taikė pamokoje įgytas žinias.

6. Galima temos plėtotė namų darbuose: mokiniai suranda kitą simetrišką pastatą Vilniuje, nupiešia jo kontūrą koordinačių sistemoje ir pažymi simetrijos ašis.

Kompetencijos

Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo

Temos ugdymo programose

Koordinačių metodas ir jo taikymas kasdieniniame gyvenime

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Katedros a. 2, Vilnius
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?