
Muzika architektūrai – emocinis miesto pastatų portretas
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Aliona Kevra
Pamoką sukūrė - Aliona Kevra
Kokią muziką „grotų“ pastatas?
Pamokos metu mokiniai tyrinėja Vilniaus miesto architektūrą kaip įkvėpimo šaltinį garsui ir muzikai.Pamoka vyksta Užupio rajone, prie Šv. Onos bažnyčios ir Gedimino pilies kalno. Mokiniai stebi pastatus, apmąsto jų formą, spalvas ir emocinę atmosferą. Grupėse vaikai pasirenka vieną pastatą ir kuria jam „muzikinį portretą“ – naudodami garsus, ritmus, balsus ar instrumentus.
Ši kūrybinė veikla padeda mokiniams giliau suvokti architektūros estetiką ir lavina meninę raišką.
Pamoka užbaigiama pristatymais ir refleksija, kurios metu mokiniai aptaria, kaip muzika padeda pažinti miestą kitaip – per emociją ir garsą.
Paveikslėlį sugeneravo pamokos autorė su „Chat GPT“.
Pamokos tikslas
Atrasti ryšį tarp architektūros ir muzikos, perteikiant pastatų keliamas emocijas per garsą ir kūrybinę išraišką.Pamokos planas
Įvadas prie „Užupio angelo“ skulptūros. „Ką sako pastatas?“Mokiniai stebi pastatą ir diskutuoja, kokią emociją jis skleidžia. Jei jis grotų – kokia tai būtų muzika?
Tyrinėjimas – „Muzikinė architektūros galerija“.
Kiekviena grupė pasirenka vieną pastatą ir sugalvoja, kokią muziką jam pritaikytų – pagal jo formą, spalvas, istoriją, nuotaiką.
Kūrybinė veikla – „Pastato muzika“ (prie Gedimino kalno).
Mokiniai kuria garsinį portretą – improvizuoja balsu, naudoja įrašytą muziką, instrumentus ar ritmą.
Pristatymas – „Pastatas, kuris skamba“.
Grupės pristato savo pastatą ir pademonstruoja, kaip jis „skamba“. Kiti mokiniai komentuoja.
Refleksija.
Aptariama, ką išmokome, kuris garsinis portretas įsiminė labiausiai, kaip keičiasi miesto matymas per garsą.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Muzikos elementų atpažinimas aplinkoje. Kūrybinė meninė raiška. Muzikos ir kultūros sąveikos suvokimasPamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Užupio g. 2A, Vilnius
Panašios pamokos