
Muzikinės Vilniaus istorijos
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Aliona Kevra
Pamoką sukūrė - Aliona Kevra
Kaip istorijos ir žodžiai gali tapti muzika?
Pamoka kviečia mokinius tyrinėti miesto erdves kaip kūrybinio įkvėpimo šaltinį.Mokiniai atranda objektus ar užrašus, kurie jiems sukelia emocijas, ir jų pagrindu kuria trumpas istorijas arba eilėraščius. Vėliau šie tekstai virsta garsinėmis kompozicijomis, pasitelkiant kūno perkusiją, aplinkos garsus ar technologines priemones.
Veiklose naudojamos pagalbinės priemonės: mobilieji telefonai su garso įrašymo funkcija, ausinės, garso redagavimo programėlės (pvz., „BandLab“, „Soundtrap“, „Voice Memos“), darbo lapai ir pasirinktinai – ritmų struktūros šablonai ar emocijų kortelės.
Pamokoje integruojami muzikos, literatūros ir matematikos elementai: mokiniai ne tik kuria, bet ir struktūruoja ritmą, analizuoja emocinį turinį bei mokosi bendradarbiauti. Tai patyriminio mokymosi pavyzdys, kuris stiprina estetinius, kultūrinius ir komunikacinius gebėjimus.
Paveikslėlis sukurtas su „Chat GPT“.
Pamokos tikslas
Sujungiant žodinę kūrybą ir garsinę išraišką, sukurti muzikinę istoriją remiantis Vilniaus miesto aplinka.Pamokos planas
1. Įvadas – pokalbis apie miesto istorijas, pavyzdžiai (10 min.)2. Kūrybinis tyrimas – objektų paieška, tekstų kūrimas (20 min.)
3. Muzikinė interpretacija – garsų kūrimas, ritmas, emocijos (25 min.)
4. Pristatymas – teksto skaitymas ir garsų demonstravimas (20 min.)
5. Refleksija – kas pavyko, emocijos, atradimai (10 min.)
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Improvizacija, kūrybos, klausymosi ir garsų analizės gebėjimai; kūrybinis rašymas, emocinė raiška ir estetinė kalba; matematikoje – ritmų struktūrų suvokimas, laiko matavimas ir sekų kūrimasPamokos vieta:
Naujamiesčio seniūnija, MO muziejaus kiemas
Panašios pamokos