Vilniaus architektūros ir muzikos sąsajos
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Augustė Andrijauskaitė
Pamoką sukūrė - Augustė Andrijauskaitė
Ar dera muzika ir architektūra?
Susipažindami su gotikos, baroko ir klasicizmo architektūros paminklais bei to meto istoriniu kontekstu, mokiniai atras panašius bruožus su atitinkamo stiliaus muzika.Pamokos metu moksleiviai aplankys Bernardinų bažnyčią, Valdovų rūmų kiemą, Arkikatedrą baziliką ir joje esančią Šv. Kazimiero koplyčią. Kiekviename objekte stebės būdingus architektūros stiliaus bruožus, klausysis to laikotarpio muzikos ir atras sąsajas tarp vieno ir kito.
Mokiniams reikalingi išmanieji telefonai ir ausinės.
Nuotrauka iš m.atostogoskaime.lt
Pamokos tikslas
Atrasti gotikos, baroko, renesanso architektūros bendrus bruožus su muzika.Pamokos planas
1. Atvykstama į Bernardinų bažnyčios prieigas. Mokytoja pristato pamokos temą.2. Mokytoja papasakoja apie Viduramžių epochos muziką, tuo laikmečiu bažnyčioje giedotą grigališkąjį choralą bei atkreipia mokinių dėmesį į Bernardinų bažnyčios gotikinę architektūrą. Mokiniai atsako į klausimus.
3. Užeinama į bažnyčią apsižvalgyti, pažiūrėti vienuolių choro vietos, kurioje liturgijos metu buvo giedamas grigališkasis choralas.
4. Einama į Valdovų rūmų kiemą.
5. Mokytoja papasakoja apie baroko architektūros bruožus bei to laikotarpio muziką Lietuvoje. Mokiniai, naudodamiesi išmaniaisiais įrenginiais ir ausinėmis, išklauso baroko laikotarpio muzikos kūrinio.
6. Einama į Vilniaus katedrą, apžiūrima Šv. Kazimiero koplyčia.
7. Mokiniai susėda ant suoliukų Katedros aikštėje ir atlieka užduotis, kartu su mokytoja pasitikrina atsakymus.
8. Mokytoja tęsia pasakojimą apie klasicizmo muziką ir jai būdingus bruožus. Mokiniai, naudodamiesi išmaniaisiais įrenginiais, klauso klasicizmą atspindinčio kūrinio, atsako į užduotus klausimus.
9. Refleksija.
Kompetencijos
Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo
Pilietiškumo
Temos ugdymo programose
C1. Nagrinėja kūrinio muzikinės kalbos ir formos ypatybes. C3. Tyrinėja muzikos kūrinio kontekstus, paskirtį, integravimo sąsajas, komentuoja muzikinių stilių ir kultūrų įvairovę. D1. Apibūdina Lietuvos muzikinės kultūros bruožus, raidos tendencijas, ieško sąsajų su kitomis kultūromis.Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Maironio g. 8
Panašios pamokos