vilniaus-zydu-istorijos-ir-muzikos-pedsakais_57_01725978362-484835290a6622b78b2aa584eca3bfc0.png

Pažintis su Vilniaus žydų muzikine kultūra

Maksimalus dalyvių skaičius: Iki 30
Pamoką sukūrė - Augustė Andrijauskaitė
  • Istorija,
    Muzika
  • 9 klasei
    10 klasei
  • Lauke
  • Žydų g. 2
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • 2:15 val.

Ar litvakų chazanas grojo klezmer ansamblyje?

Mokiniai keliauja pamokos autorės sukurtu maršrutu, vedančiu pro Vilniaus žydų muzikiniam paveldui svarbias vietas. Aplanko su šia tema susijusius objektus - gatves, pastatus, paminklines lentas. Kiekvienoje stotelėje išklauso mokytojos pasakojimo ir atsako į virtualiame klausimyne pateiktus klausimus.

Moksleiviai susipažįsta su žydų liaudies ir religine muzika, pamėgina dainuoti dainą, išmoksta ir pakartoja su pamokos tema susijusias sąvokas, sužino apie Vilniuje veikusias žydų muzikos institucijas, iškilias asmenybes, tokias kaip Yoelis Davidas Lewensohnas Strashunsky, Gershonas Sirona, Jasha Heifetz.

Už teisingus atsakymus mokiniai gauna taškus, kuriuos galima paversti į pažymį, kaupiamąjį vertinimą ar pagyrimą.

Pamokai reikalingi išmanieji telefonai ir ausinės. Jei ne visi mokiniai turi įrenginius, klasę galima suskirstyti į komandas.


Paveikslėlį sukūrė pamokos autorė.

Pamokos tikslas

Sužinoti apie Vilniaus žydų muzikos stilius, iškilias asmenybes.

Pamokos planas

1. Klasė atvyksta į pamokos pradžios vietą, mokytojas pristato pamokos temą.
2. Mokiniai skenuoja QR kodą, keliauja per Vilniaus senamiestį, klausosi mokytojos pasakojimo, kiekvienoje stotelėje atsako į klausimus, atlieka užduotis. Šešių stotelių maršrutas tęsiasi Žydų, Pylimo, Rūdininkų, Arklių, Vilniaus gatvėmis.
3. Suskaičiuojami už teisingus atsakymus gauti taškai.
4. Apibendrinimas ir refleksija, atsakant į pateiktus klausimus.

Kompetencijos

Kultūrinė
Kūrybiškumo
Pažinimo

Temos ugdymo programose

Pristato, atlieka (vienas ar su kitais) pasirinktą kūrinį, vertina savo ir kitų atlikimą. Nagrinėja kūrinio muzikinės kalbos ir formos ypatybes. Tyrinėja muzikos kūrinio kontekstus, paskirtį, integravimo sąsajas, komentuoja muzikinių stilių ir kultūrų įvairovę. Atpažįsta, lygina ir vertina pasaulio muzikinių kultūrų reiškinius.Įvykių, reiškinių priežastys ir padariniai.

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Žydų g. 2
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?