Dezinformacija: melo ir apgavystės pradmenys
Pamoką sukūrė - LR Krašto apsaugos ministerija
Kaip veikia melavimo ir klaidinimo amatas?
Kaip buvo sukurtas bei veikia melavimo ir klaidinimo amatas? Kaip skaityti tekstą, atpažinti ir vertinti dezinformaciją?Dezinformacijos kilmė bei raida, konkretūs pavyzdžiai iš tarptautinės praktikos (Šaltojo karo laikotarpio ir pastarųjų dešimtmečių), nūdienos teksto ir vizualiosios dezinformacijos atvejai. Pavyzdžiai nuo spausdinto žodžio knygos ir straipsnio pavidalais iki šiuolaikinių trumpų žinučių socialiniuose tinkluose.
O dezinformacijos laboratorijoje mokiniai kurs dezinformacines žinutes užduota tema.
Pamoka vyks naujose, moderniose Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamento prie Krašto apsaugos ministerijos patalpose, įsikūrusiose Giedraičių g. 41.
Pamokos tikslas
Skaitant pateiktų tekstų pavyzdžius, įsigilinti į taip vadinamų „melagienų“ semantiką, atpažinti dezinformaciją, patikrinti ir įsitikinti brukamų teiginių klaidingumu, atskirti ir atsirinkti šaltinius. Pateikti ne mažiau kaip tris dezinformacijos/melagienų pavyzdžius.Pamokos planas
Įvadas: išaiškinama dezinformacijos sąvoką, veikimo principai. Nagrinėjami konkretūs pavyzdžiai, paaiškinamas tarptautinis kontekstas ir kiekvieno atvejo bei laikotarpio specifika.Veikla: įvertinami konkretūs atvejai, dirbama poromis, sukuriamas dezinformacijos pavyzdys nurodyta tema.
Apibendrinimas: kartu su mokiniais apibendrinamos įgytos žinios.
Refleksija: mokiniai kartu aptaria išgirstą informaciją, įvertina bendrai pačių sukurtus dezinformacijos pavyzdžius.
Vertinimas: formuojamasis. Pastebimi ir paskatinami aktyviai dalyvavę mokiniai.
Namų darbas: įsigilinti į papildomai pateiktus tekstus.