roko-marsas-per-lietuva_57_01741606960-9704d718bc8351d21d1a2b1cafa6771f.png

Roko maršas per Lietuvą

Maksimalus dalyvių skaičius: 20
Pamoką sukūrė - Vilniaus pilių valstybinio kultūrinio rezervato direkcija
  • Istorija,
    Pilietiškumas
  • 3 klasei
    4 klasei
    5 klasei
    6 klasei
    7 klasei
    8 klasei
  • Viduje
  • Vilniaus pilių kupolas, B. Radvilaitės g. 2
  • Pamoką veda
    Įmonės atstovas
  • iki 45 min

Kaip muzika tapo laisvės troškimo balsu?

Pamoka „Iki laisvės – Roko maršo ritmu per Lietuvą“ supažindins mokinius su Lietuvos nepriklausomybės atgavimo istorija per muzikos, jaunimo judėjimų ir kultūros prizmę.

Pamokoje nagrinėjama, kaip sovietinė propaganda varžė laisvą mąstymą, kokios buvo pasipriešinimo formos ir kaip muzika tapo vienu iš svarbiausių laisvės idėjų skleidimo būdų. Dėmesys skiriamas Roko maršo istorijai, jaunimo subkultūroms (pankams, hipiams, „stiliagoms“), draudžiamai muzikai bei jos vaidmeniui dainuojančios revoliucijos metu.

Ugdomi šie mokinių įgūdžiai ir kompetencijos:
1. Istorinis suvokimas - susipažįstant su kultūrinio pasipriešinimo sovietmečiu formomis ir jų svarba atkuriant nepriklausomybę.
2. Analizės įgūdžiai – mokiniai mokosi analizuoti istorinius įvykius, suprasti, kaip muzika ir jaunimo subkultūros veikė laisvės siekį.
3. Pilietiškumo ugdymas – mokiniai skatinami suvokti, kad laisvė nėra savaime suprantama, o už ją reikėjo kovoti įvairiomis priemonėmis.
4. Kritinis mąstymas – aptariami sovietinės propagandos poveikis ir būdai, kaip jais buvo siekiama slopinti saviraišką.

Mokiniams yra parengtos užduotys, skirtos konteksto supratimui ir medžiagos įsisavinimui. Aptariami ir pagrindiniai įvykiai, vedę link Kovo 11-osios – Baltijos kelias, Vilniaus katedros grąžinimas tikintiesiems, Trijų Kryžių atstatymas ir kt.
Esate Vilniuje dirbantis mokytojas ir norėtumėte savo klasę užregistruoti į šią pamoką? Prisijunkite!

Pamokos tikslas

Analizuoti istorinius įvykius, suprasti, kaip muzika ir jaunimo subkultūros veikė laisvės siekį.

Pamokos planas

1. Lietuvos okupacija, sovietmečio suvaržymai.
2. Priespauda – sovietinė propaganda, cenzūra, kasdienio gyvenimo apribojimai.
3. Jaunimo subkultūros kaip pasipriešinimo forma – „stiliagos“, hipiai, pankai.
4. Muzika kaip ginklas – draudžiama muzika, VEF radijo imtuvai, pirmasis Roko maršas.
5. Kelias į laisvę Kovo 11-osios link.
6. Refleksija – muzikos vaidmuo politikoje, istorinių paralelių analizė.

Kompetencijos

Pažinimo
Pilietiškumo
Socialinė

Temos ugdymo programose

Okupacija, Dainuojanti revoliucija, Kovo 11-oji

Pamokos vieta:

Senamiesčio seniūnija, Vilniaus pilių kupolas, B. Radvilaitės g. 2
Panašios pamokos
Visos pamokos
Kaip naudotis?