Sužinok, į kurį partizaną esi panašiausias
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - LR Krašto apsaugos ministerija
Pamoką sukūrė - LR Krašto apsaugos ministerija
Kiek tavyje partizano?
Kviečiame į pamoką, kurioje pasitelkus dirbtinį intelektą atgyja istorinės asmenybės!Prieš 75 metus išvystume kitokią Lietuvą, kurioje dar toli iki sparčiausio interneto ir stiklinių dangoraižių. Bet jau tada turėjome spalvingą visuomenę, kurioje ne visi buvo kariai. Jie buvo tokie patys, kaip mes – galvojantys apie karjerą, gyvenimo planus, įsimylėję, keliaujantys po pasaulį, vegetarai arba ne. Visi skirtingi, bet vienijami meilės Lietuvai. Nepaisant to, kad šiandieninė mūsų aplinka skiriasi nuo partizanų gyvenimo, jų istorijose – daugybė vertingų pamokų apie tapatybę ir tikėjimą.
Kviečiame pažinti 8️⃣ Lietuvos Laisvės Kovos Sąjūdžio vasario 16-osios Deklaracijos signatarus. Tokius, kokie jie buvo iki tampant partizanais. Dirbtinio intelekto pagalba į šias asmenybes pažvelgsime dabarties akimis, ieškosime panašumų su savimi.
Partizanų pasirašyta Lietuvos Laisvės Kovos Sąjūdžio Tarybos 1949 metų vasario 16-osios deklaracija teisiniu požiūriu yra vienas iš trijų svarbiausių šiuolaikinės, modernios Lietuvos dokumentų ir reiškia politinę partizanų pergalę.
Pamokos metu:
- pamatysime dirbtinio intelekto pagalba sukurtus video;
- kalbėsime apie 8 partizanų vadų asmenybes;
- aktualizuosime partizanų pergalių aspektus.
Pamoka vyks istoriniame Krašto apsaugos ministerijos pastate, kurio sienos mena 400 metų Vilniaus istoriją.
Svarbu! Patvirtinus registraciją, dieną prieš pamoką nurodytu kontaktiniu adresu reikia atsiųsti atvyksiančių mokinių su mokytoju sąrašą, nurodant vardą ir pavardę. Taip pat, su savimi reikia turėti asmens dokumentą / mokinio pažymėjimą. Pamokos laikas gali būti derinamas atskirai pasirinkus atitinkamą dieną.
Esate Vilniuje dirbantis mokytojas ir norėtumėte savo klasę užregistruoti į šią pamoką? Prisijunkite!
Pamokos tikslas
Atskleisti pokario istorijos vertę dabarčiai, kurti sąmoningą ryšį su valstybe.Pamokos planas
Įvadas. Pasidalijimas, ką žinome apie partizanus, kodėl tos žinios būtent tokios. Pristatoma pamokos eiga, aptariamos skirtingos laisvės kovotojų istorijos ir jų kontekstai, parodomi trumpi „reels video“ sukurti dirbtinio intelekto pagalba.Veikla. Debatai - skirti jaunuoliams mokytis analizuoti problemas ir ugdyti kritinį mąstymą, empatišką klausymąsi ir pagarbą turintiems kitokią nuomonę.
Refleksija. Moksleiviai atskleidžia kaip jautėsi pamokoje, diskutuoja.
Namų darbas: išsiaiškinti veikiančius Lietuvos politinių kalinių ir tremtinių sąjungos skyrius, kreiptis į juos ir susiorganizuoti gyvą susitikimą su istorinių įvykių liudininkais. Tai būtų unikali proga istoriją pažinti gyvai. Skaityti partizanų atsiminimus, dienoraščius - pirminius istorijos šaltinius, kurie leis pažinti gyvą, asmenišką istoriją. Labai svarbu, kad santykis su valstybės istorija prasidėtų nuo santykio su savo šaknimis, todėl skatiname pažinti šeimos istoriją, užfiksuoti pasakojimus diktofonu, raštu.
Kompetencijos
Komunikavimo
Pažinimo
Pilietiškumo
Temos ugdymo programose
Lietuvos istorija. Antrasis pasaulinis karas. Visuomenės pamatiniai lūžiai.Pamokos vieta:
Senamiesčio seniūnija, Totorių g. 25
Atsiliepimai
Auksė Michailinaitė
Vilniaus kunigaikščio Gedimino progimnazijos 7e klasė dalyvavo Bloomberg projekto #vilniusyramokykla pamokoje „Pokario laisvės kovotojai: laimėjo ar pralaimėjo?“, kuri vyko Krašto apsaugos ministerijoje.
Mokiniai ne tik susipažino su partizanų gyvenimo istorijomis, bet ir dalyvavo debatuose, aiškinosi, kokia yra pokario kovų prasmė, tikslas. Tai buvo puiki proga dar kartą sau ir kitiems iškelti klausimą kodėl reikia ginti Tėvynę, kas yra patriotiškumas, ir kodėl už laisvę reikia kovoti nuolatos.
Gitana Pranckūnienė
Puikiai ir įdomiai , netradiciškai pravesta pamoka, patraukli mokiniams, paremta pačios lektorės išgyvenimais ir patirtimi. Parinktos tinkamos užduotys mokiniams.
Jorūnė Didžgalvienė
Ačiū, Rugile. Puiki pamoka. Ir meilės tėvynei daugiau.
Panašios pamokos