
Atstumo matavimas įvairiais būdais
Maksimalus dalyvių skaičius: 26
Pamoką sukūrė - Alla Davlevič
Pamoką sukūrė - Alla Davlevič
Ar atstumas priklauso nuo matavimo būdo?
Mokyklos kieme ar parke mokiniai grupėmis matuoja atstumus iki pasirinktų objektų, skaičiuoja ir lygina įsivaizduojamos figūros perimetrą. Pamokos pabaigoje diskutuoja, kodėl gali skirtis grupių rezultatai, įsivertina gebėjimą nustatyti atstumą.Pamokoje įtvirtinamos atstumo, perimetro sąvokos. Mokiniai lavina skaičiavimo, komandinio darbo įgūdžius.
Priemonės: matavimo juosta, matavimo ruletė, liniuotė, užduočių lapas.
Pamokos tikslas
Pakartoti ir įtvirtinti žinias apie perimetrą ir ilgio matavimą.Pamokos planas
1. Pasirenkamas objektas. Atstumas iki jo spėjamas iš akies, išmatuojamas žingsniais ir naudojant ruletę. Spėjimų ir matavimų rezultatai užrašomi veiklos lape.2. Išmatuotas atstumas metrais verčiamas kitais matavimo vienetais: centimetrais, decimetrais, kilometrais.
3. Pasirenkami trys arba keturi objektai, kurie sudarytų įsivaizduojamą trikampį arba keturkampį. Kiekvienas objektas – tai trikampio arba keturkampio viršūnės. Pasirinkta matavimo priemone išmatuojamas atstumas tarp objektų (kraštinių ilgiai). Nustatoma trumpiausia ir ilgiausia kraštinės.
4. Apskaičiuojamas įsivaizduojamos figūros perimetras.
5. Tiksliai išmatuotas figūros perimetras palyginamas su iš akies spėtu rezultatu, daromos išvados.
6. Diskutuojama, kodėl gali skirtis rezultatai, įsivertinamas gebėjimas numatyti atstumą tarp objektų.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
Ilgio matavimas. Perimetras.Pamokos vieta:
Naujosios Vilnios seniūnija, Gerovės g. 1, Vilnius
Atsiliepimai
Romalda Sadovnikienė
Mokiniai matavo mokyklos kieme esančias aikšteles. Pasiskirstę komandomis išsiaiškinkino, kokia yra kvadrato ir perimetro ploto formulės.
Danguolė Mituzienė
Šiek tiek pakeitus veiklos lapą, trečiokai sėkmingai matavo atstumus ir apskaičiavo perimetrą. Smagu moikytis ne klasėje!
Rūta Norvilienė
Netikėtai iškritęs sniegas ketvirtokams nesukėlė sunkumų išmatuoti atstumus iki pasirinktų objektų. Mokiniai draugiškai keitėsi matavimo įrankiai (matavimo ruletėmis, atstumo matavimo ratuku, juosta). Pasirinkdami matavimo įrankius išsakė savo argumentus, kodėl renkasi būtent vieną ar kitą įrankį.Naudinga buvo prisiminti matavimo vienetus ir atstumą užrašyti mišriaisiais skaičiais. Sunkiai sekėsi nuspėti atstumą iki tų objektų, kurie randasi toliau. Mokiniai dirbdami grupėmis apskaičiavo 3 Viršuliškių viešųjų erdvių perimetrus ir palygino juos su spėjimu iš akies, pateikė savo išvadas.
Panašios pamokos