Mano santykis su aplinka
Maksimalus dalyvių skaičius: 30
Pamoką sukūrė - Justas Dalinkevicius
Pamoką sukūrė - Justas Dalinkevicius
Kaip atskirti gamtos reiškinius ir objektus?
Pamoka skirta diskusijai apie žmogaus santykį su gamta, aplinkosauga. Pamokos tikslas yra tyrinėti aplink esančią aplinką, mokantis atskirti gamtos reiškinius, objektus, žmogaus sukurtus daiktus, ir tuo pačiu pabandyti pažvelgti į viską kaip visumą.Pamokos plane yra pateikti rekomendaciniai klausimai, tačiau juos galima adaptuoti pagal tam tikras politines, socialines ar aplinkosaugines realijas.
Pamokos tikslas
Kelti klausimus ir ieškoti atsakymų apie žmogaus ir gamtos santykį, tyrinėti aplink esančią gamtą.Pamokos planas
1. Mokytojas su mokiniais keliauja iki artimiausio parko. Atvykus į vietą, paskirsto mokinius grupelėmis ir išdalina užduočių lapus.2. Mokinių grupės eina užduotyje nurodytu maršrutu ir atlieka u=duot5 (15-20 min.)
3. Diskusija atsakant į mokytojo keliamus klausimus, kurie pateikti pamokos plane. Po diskusijos mokytojas išryškina svarbiausius mokinių pastebėjimus, apibendrina gautas išvadas.
4. Refleksija, įsivertinimas.
Kompetencijos
Komunikavimo
Kultūrinė
Pažinimo
Pilietiškumo
Socialinė
Temos ugdymo programose
Atnaujinta pr.: 32.4.1. Mano santykis su augmenija. Kaip suprantu augmenijos vertę klimato kaitos kontekste, kai aikščių, takelių asfaltavimas tampa siekiamybe? Kodėl žmonės piktinasi brandžių medžių beatodairišku kirtimu? Gal medžiams ne vieta mieste?Pamokos vieta:
Žirmūnų seniūnija, Tuskulėnų rimties parkas
Atsiliepimai
Eglė Noreikienė
Mokiniams labai patiko vaikščioti rudenišku Viršuliškių parku ir ieškoti gamtos ir žmogaus sukurtų objektų. Vaikai pastebėjo, kad žmonės darosi vis sąmoningesni ir susirenka po savęs šiukšles, nes parkas buvo pakankamai tvarkingas, šiukšlių rasta labai nedaug. Iš surastos ir susirinktos gamtinės medžiagos mokiniai sukūrė nuostabių meninių kompozicijų.
Irina Cizauskiene
Mokiniams labai patiko. Pamoka vyko miške. Mokiniai pdarė išvada, kad reikia rūpintis gamta ir pasiūlė per darbelių pamoka ateiti į mišką ir surinkti šiukšles.
Ieva Kaminskienė
Su pirmokais mokėmės Sapiegų rūmų parke. Mokiniams labai patiko dirbti grupėse, drauge rinkti informaciją. Po aktyvios veiklos, vaikams paaiškėjo, kas yra gamtos objektai ir reiškiniai, taip pat jie nustebo, kiek parke daug žmogaus kurtų daiktų (suoliukai, skulptūros, pastatai ir pan.), ko anksčiau nėra pastebėję. Taip pat pamoka puikiai susiejo su matematikos pamoka (duomenų žymėjimu). Pamoką galima pratęsti, pažymint duomenis stulpeline diagrama ir pan.
Danguolė Lapinskienė
Stebėjimus atlikome artimiausioje aplinkoje, t.y. Fabijoniškių seniūnijoje. Mokiniai su malonumu atliko užduotis.
Dalia Lukocevičienė
Pamoka vyko' Grikucio' sodyboje. Mokiniams patiko tyrinėti, domėtis senoviniais žmonių sukurtais daiktais. Aiškinosi jų pavadinimus, jų panaudojimą. Tyrinėjo gamtos objektus ir reiškinius.
Nida Mikšienė
Pamoka vyko Grikucio sodyboje. Mokiniai domėjosi senoviniais žmonių sukurtais daiktais . Susipažino su senoviniais darbo įrankiais Dzūkijoje. Tyrinėjo gamtos objektus ir reiškinius.
Panašios pamokos