
Mesk ir fiksuok!
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Pamoką sukūrė - Rasa Zubauskaitė
Kodėl kamuoliukas smėlyje išmuša skirtingas duobutes?
Nors sąvokos „kritimo greitis“ ir „kritimo jėga“ atrodo sunkiai suprantamos ir dar sunkiau paaiškinamos, tačiau šios pamokos metu pradinukams jos tikrai taps aiškios.Smėlio dėžėje atliekamas eksperimentas, kuriam reikės tik sunkaus kamuoliuko, rašymo priemonės ir darbalapio. Mokiniai, mesdami sunkų kamuoliuką iš skirtingo aukščio, stebės, kokio gylio duobutę padaro nukritęs kamuoliukas. Mokiniai svarstys ir bandys išsiaiškinti, nuo ko priklauso duobučių gylis.
Vaikai sužinos, kad kamuoliukui krintant ant smėlio, paviršiaus dalelės sugeria kritimo jėgą ir ją panaudoja, kad pačios pajudėtų. Iš kuo didesnio aukščio krinta kamuolys, tuo didesnis jo kritimo greitis ir tuo stipresnė jėga, kuria jis išjudina smėlį.
Iliustracija iš https://www.vecteezy.com
Pamokos tikslas
Išsiaiškinti daikto kritimo greičio ir jėgos sąsają.Pamokos planas
1. Mokytojas pristato pamokos temą ir tikslus.2. Mokytojas su mokiniais pasiruošia smėlio dėžę. Smėlis turi būti išlygintas.
3. Mokiniai paeiliui meta kamuoliuką iš kelių, pečių ir akių aukščio.
4. Po kiekvieno metimo vaikai su mokytoju apžiūri kamuoliuko padarytą duobutę. Darbalapyje fiksuoja stebėjimų rezultatus.
5. Pabaigoje mokiniai su mokytoju apibendrina gautas žinias, pasidalina savo įspūdžiais, atradimais.
Kompetencijos
Temos ugdymo programose
29.3 Judėjimas ir jėgosPamokos vieta:
Žirmūnų seniūnija, Šeimyniškių 21B, Vilnius
Atsiliepimai
Danguolė Ona Daukšienė
4 klasėje tyrinėdami temą ' Judėjimas ir jėgos' sėkmingai išbandėme pasiūlytą pamoką. Mokiniai turėjo galimybę ne tik žodžiu aptarti įvairių jėgų poveikį, bet ir praktiškai įsitikinti, kad kritimo greitis turi įtakos jo kritimo jėgai. Po atliktų metimų mokiniams labai patiko mesti kamuoliuką iš skirtingo aukščio. Pasikeitus oro sąlygoms naudojome ne smėlį, o sniegą. Po atliktų veiklų, bei darbo lapo pildymo, mokiniai aptarė, kur praktiškai galima pritaikyti( jau taikomas) žinias apie kritimo jėgą. Pamoka buvo įdomi ir naudinga mokiniams.
Panašios pamokos