nematomi-paveikslai-ir-kiti-atradimai-meno-galerijoje_57_01700683524-8572024b35bf602e8eb4b35bd2994dfb.JPG

Nematomi paveikslai ir kiti atradimai muziejuje

5
Maksimalus dalyvių skaičius: 25
Pamoką sukūrė - Jurgita Badaraitė
  • Dailė,
    Lietuvių k. ir literatūra,
    Pradinis ugdymas
  • 1 klasei
    2 klasei
    3 klasei
    4 klasei
  • Viduje
  • Antakalnio 86
  • Pamoką veda
    Mokytojas
  • iki 45 min

Kaip „pamatyti“ paveikslą užrištomis akimis?

Kaip „pamatyti" paveikslą nematant, t.y. užrištomis akimis? Ar mokame apibūdinti tai, ką matome? Ar mokame dėmesingai įsižiūrėti į paveikslą?

Pamoka vyksta muziejuje arba meno galerijoje. Mokiniai pasiskirsto poromis. Vienam poroje užrišamos akys, kitas nuveda prie pasirinkto paveikslo ir pasakoja, ką mato. Klausantysis mintyse „nusipiešia“ paveikslą, vėliau palygina jį su tikruoju.

Pamokoje ugdomas kūrybiškumas, komunikavimas, lavinamas gebėjimas dėmesingai klausyti, formuluoti klausimus, įsiminti, atpasakoti.
Kaip priemonė, naudojamas komikso šablonas (prisegtas pamokos medžiagoje), SMS tekstas.


Iliustracija pamokos autorės.

Pamokos tikslas

Susipažinti su paveikslais, mokytis juos apibūdinti.

Pamokos planas

1. Atėjus į galeriją ar muziejų, prisimenamos galerijos lankymo taisyklės. Mokiniai, dirbdami porose, mėgina patys komikso šablone surašyti taisykles. Tikėtina, kad surašys panašias į šias: PRISIMINK, KAD ESI MUZIEJUJE. LAIKYKIS TYLOS. ELKIS PAGARBIAI. DAILĖS KŪRINIŲ NELIESK RANKOMIS.

2. Mokytoja pateikia svarbiausią informaciją apie paveikslus, tapytojų biografiją ir kūrybos bruožus.

3. Mokiniai pasiskirsto poromis. Vienam mokiniui skarele užrišamos akys. Draugas, kurio akys neužrištos, veda porininką prie vieno iš paveikslų. Pasakoja, tarsi piešia, ką mato paveiksle. Kitas klausydamasis bando įsivaizduoti paveikslą, gali užduoti klausimų. Vėliau nusiima skarelę, žiūri į tikrąjį paveikslą ir lygina, ką įsivaizdavo ir ką mato iš tikrųjų. Savo mintimis pasidalija su draugu. Apsikeičia poromis. Kiekvienas apibūdina po 2-3 paveikslus.

4. Kiekvienas mokinys išsirenka labiausiai patinkantį vieną paveikslą. Kelias minutes žiūri į jį tyloje. Įsivaizduoja, kad dabar gavo žinutę iš geriausio draugo(-ės). Ką apie šį paveikslą papasakotų draugui(-ei) bent 4 sakiniais? Mokinys sukuria SMS tekstą ir užrašo jį lape.

Kompetencijos

Komunikavimo
Kultūrinė
Kūrybiškumo

Temos ugdymo programose

Kalbėjimas, klausymas ir sąveika

Pamokos vieta:

Antakalnio seniūnija, Antakalnio 86
Visos pamokos
Kaip naudotis?